A hétvégén esedékes amerikai vb-futamtól kezdve a Scot-Honda egyetlen pilótával folytatja az idényt, aki nem más, mint a magyar Talmácsi Gábor. Mindezt hivatalos sajtóközleményben jelentette be a csapat, amely nagy sajnálattal ugyan, de megválik Takahasi Jukitól. Az istállónak Talmácsi év közbeni érkezése után feltett szándéka volt, hogy két pilótát versenyeztet, de a gazdasági helyzet (és az adódó pluszköltségek) miatt a vezetőség végül mégis úgy döntött, megválik a japántól. Az okok között szerepelt az is, hogy Takahasi a barcelonai esése során hátsérülést szenvedett (a hírek szerint elcsúszott két csigolyája), s így a hét végi amerikai viadalon már nem rajtolhatott volna.
Cirano Mularoni a Scot-Honda csapatfőnöke elmondta: „A csapatnak rengeteg pluszköltséget jelentett a két pilóta versenyeztetése, és mivel Juki megsérült, a csapat úgy döntött, egyelőre nem versenyezteti tovább. Ám mielőtt bármilyen további döntést hoznánk a jövőjéről, megvárjuk, amíg felépül.”
Természetesen a témához hozzászólt a Honda gyári csapat képviseletében Nakamoto Suhej, a HRC alelnöke is, aki elmondta, ahogyan a Scot-csapat, úgy a Honda számára is szomorú, hogy meg kellett hozni ezt a döntést. Ugyanakkor megértik az istálló problémáit: két pilótát versenyeztetni tényleg nagyon sokba kerül. A japánok számára amúgy azért volt különösen nehéz ez a döntés, hiszen országuk színeit egyedül Takahasi képviselte a királykategóriában – és természetesen a Honda szeretné őt mihamarabb újra a pályán látni.
„Elfogadjuk és tiszteletben tartjuk a Scot-csapat döntését, mert nyilvánvalóvá tette, hogy nem volt más lehetősége – nyilatkozta Nakamoto úr, aki azt is hozzátette: – A Honda továbbra is támogatja a Scot-alakulatot, amely Talmácsival versenyez tovább.”
Mindez amúgy nekünk, magyaroknak azért érdekes, mert Talmácsi Gábort is érinti az ügy. Részint azért, mert csapattársa távozása után Talmácsi lesz az egyetlen, akire a mérnökök koncentrálnak, ő kerül a középpontba, másrészt mert mostantól az istálló mindkét motorja „őt szolgálja”. Ez például nagyon nagy segítség lehet egy olyan versenyen, amelyet kritikus időjárási körülmények között tartanak – akkor ugyanis az egyik gépet esőre, a másikat szárazra állíthatják.
„Szerdán értesültem a Honda döntéséről, és egyrészt nagyon sajnálom Jukit, mert nagyon jó srác, másrészt viszont az én helyzetem könnyebb lesz, mert két motorral dolgozhatok, és így sokkal több mindent ki tudunk próbálni. Nem biztos, hogy már ezen a pályán javulok ezáltal, hiszen nem ismerem Laguna Secát, de hosszú távon biztosan hasznos lesz” – kommentálta a döntést Talmácsi Gábor.