A gyorsaságimotoros-világbaj nokságon induló Tóth-csapattal kapcsolatban újabb és újabb pletykák kapnak szárnyra, legutóbb éppen az egyik legmérvadóbb német internetes lap kürtölte világgá, hogy az istállónak anyagi gondjai vannak, ezért veszélybe került az idény folytatása. A németek egy bennfentesre hivatkoznak, aki állítólag a Piaggio-csoport sportigazgatója, Giampiero Sacchi bizalmasa, s a következőket nyilatkozta: „A Tóth-csapat ez idáig egyetlen eurót sem fizetett két versenyzője motorjáért, mi több, bankgaranciát sem adott, ami nem felel meg az üzleti magatartásnak a világbajnokságon. Nem tudom, meddig tart még az Aprilia türelme, de gyanítom, talán a sachsenringi futam lesz az utolsó, amelyen rajthoz állhat a csapat – utána viszont a gyár bevonja a motorjait.”
Ami a magyar alakulat olasz pilótáját illeti, vele kapcsolatban az a hír járja, az Aprilia új csapatot keres neki, de Mattia Pasini egyelőre nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
„Én elsősorban motorversenyző vagyok, a politika és az üzlet kevésbé érdekel, az nem az én asztalom. Fájna, ha el kellene hagynom jelenlegi csapatomat, mert nagyon jól tudunk együtt dolgozni, a mugellói győzelem óta pedig ez fokozottan igaz” – jelentette ki Pasini.
Természetesen kíváncsiak voltunk a csapatfőnök Tóth Imre véleményére is, aki a legutóbbi nyilatkozatát ismételte meg: porhintés az egész, s az újságírók csak találgatnak, mert azt látják, hogy közte és az Aprilia vezetői között folyamatosan zajlanak a tárgyalások.
„Ha nem fizettünk volna, már Assenben sem állhattunk volna rajthoz – mondta Tóth Imre. – Amint azt már elmondtam, a pénteki szabadedzést azért kezdték húsz perc késéssel pilótáink, mert az Apriliánál akkor ellenőrizték, megtörtént-e az átutalás. Bármikor tudjuk bizonyítani, hogy fizettünk, s egyelőre éppen az a helyzet, hogy nekünk vannak követeléseink, mert Imi motorja még mindig nem olyan, amilyet szeretnénk. Az Apriliával kötött szerződésünkkel kapcsolatban egyébként rajtam kívül csak Sacchi úr nyilatkozhat, ezért nem értem, miért röppen fel újra meg újra egy-egy fals hír. Tény, hogy folyamatosan tárgyalunk, s tény, hogy nem fizettük ki az egész évet, de nem is kellett, szeptemberben esedékes az utolsó részlet.”
A Team Tóth legközelebbi viadala július 19-én lesz a Sachsenringen, mivel ezen a hétvégén csak a MotoGP kategória mezőnye száll nyeregbe Laguna Secában.