Mikko Hirvonen a Lengyel ra lin aratott győzelmével átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben – a finn egy ponttal előzi meg az idény első öt futamát megnyerő, ám azóta eléggé peches Sébastien Loeböt, aki kisebb hőstettet vitt véghez azzal, hogy pénteki kiesése után a szuperrali-szabályt kihasználva a 32.-ről a hetedik helyre küzdötte fe magát. Így érte el, hogy ne három, hanem csak egy pont legyen a hátránya.
Persze mindehhez kellett az is, hogy a Citroën juniorcsapatának versenyzője, Sébastien Ogier rejtélyes körülmények között motorhiba miatt kiessen a negyedik helyről, no és az is, hogy Jari-Matti Latvala – elrontva a Ford tökéletes hétvégéjét – az utolsó, rövid szuperspeciálison kiessen a versenyből. Hirvonennek elakadt a szava a látványtól. „Ez hihetetlen, nem hiszek a szememnek – szörnyülködött, miközben Latvala mindhiába próbálta lerángatni az autóját egy útelválasztó elemről. – Számunkra fantasztikus volt ez a verseny, de ez… Ez elképesztő!”
No igen, Latvalának már nem ez volt az első ilyen húzása, s félő, hogy a Fordnál előbbutóbb megelégelik „áldásos tevékenységét”, ami nemcsak drága, de eredménytelen is. Pedig a fiatal finnt tartják az utóbbi évek egyik legnagyobb ralis tehetségének – lehet, hogy csak egy jó sportpszichológus kellene neki...
Latvala kiesése egyben azt is jelentette, hogy Dani Sordo a második helyre zárkózott fel, no meg azt is, hogy Henning Solberg felállhatott a dobogóra – maga sem értette, hogyan.
Neki is kellett hozzá egy kis szerencse: öccse, a korábbi világbajnok Petter birtokolta eredetileg a „harmadik” (akkor még negyedik) pozíciót, ám miután az autója olajat fecskendezett a szélvédőjére, érthető okokból kissé lemaradt. „Ha reálisak akarunk lenni, akkor ez volt a legjobb eredmény, amit elérhettem – mondta a negyedikként célba érő Petter Solberg. – Henningnek le kellett győznieengem, hiszen ez az autó régebbi fejlesztés, s a gyors lengyel pályákon már az is nagy szó volt, hogy tartani tudtam a lépést a többiekkel...”
Az idén debütáló lengyel pályák céljában egyébként a versenyzők többségének fülig ért a szája, többen megjegyezték, életükben nem mentek még ilyen gyorsan, mint most.
Ami a szurkolókat illeti, a lényeg: újra szoros lett a világbajnoki küzdelem, gyakorlatilag kezdődhet minden elölről, Hirvonen új esélyt kapott a vbcsatában.
„Jobb, mint a semmi – mondta Loeb. – Két pont sokat számíthat a szezon végén, úgyhogy örülök, hogy megszereztem. De számomra ez is egy felejthető verseny volt, remélem, legközelebb jobb lesz.”
No igen, az idény elején zsinórban megnyert öt versenyt követően a francia ralizseninek ez már sorozatban a harmadik borzalmas versenye volt, így nem meglepő, hogy azért imádkozik, legyen már vége a pechsorozatnak.