A nagy szél nekik kedvez

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2009.06.15. 23:24
Címkék
Az idény egyik legrangosabb hazai vitorlásversenyére, a Kékszalagra készül a mezőny – az egyik esélyes hajó, az RC44 legénysége hétfőn hivatalos edzést tartott. Az esélyekről és a tervekről Németh Áront, a csapat bowmanjét kérdeztük.

Remélem, nem sértem meg, de a bennfenteseken kívül kevesen tudják, mi egy bowman feladata a hajón. Pontosítok: mi Németh Áron feladata az RC44-esen? Remélem, nem sértem meg, de a bennfenteseken kívül kevesen tudják, mi egy bowman feladata a hajón. Pontosítok: mi Németh Áron feladata az RC44-esen?

Először is én felelek a hajó műszaki állapotáért, hogy verseny közben minden rendben legyen. Bowmanként pedig a hajó elejében vagyok, én intézem az orrvitorlacseréket, a széltől függően. Plusz a rajtnál is fontos a feladatom, mert ugye ott az a lényeg, hogy idejében haladjunk át a rajtvonalon, minél jobb pozícióban. A kormányos ilyenkor a vitorláktól nem lát ki annyira, én viszont elöl vagyok, tudok segíteni neki.

Nem új ez a feladat önnek, hiszen lényegesen nagyobb hajókon, az óceánon is kipróbálta már magát…

Öt évig éltem Ausztráliában, ahol tényleg nagyon jó vitorlázókkal remek versenyeken vettem részt, egyszer például a híres Sydney–Hobarton is. A legtöbb hajó, amelyhez ott volt szerencsém, szerkezetileg más, mint az RC, de tapasztalatszerzés szempontjából mindenképpen hasznos volt az óceánon eltöltött idő.

A legnagyobb ottani kalandja?

Egyszer Ausztráliából vittünk át egy kilencvennyolc lábas hajót Új-Zélandra. A legénység nagy része a világ élvonalába tartozott, és mindenki tapasztalt vitorlázó volt, mégis többen tengeribetegek lettünk, amikor három napon keresztül hatméteres hullámok csapkodtak körülöttünk a nagy szél miatt. Az egyik ablak is betört, én éppen aludtam akkor, s mire felébredtem, a többiek különböző bútordarabokkal torlaszolták el nyílást – a törülközőm volt a szigetelés. Ezt csak utólag vettem észre. Egy másik alkalommal meg kigyulladt egy hálózsák a hajón. Tudni kell, ezek a hajók pillanatok alatt képesek leégni, ám szerencsére el tudtuk oltani a tüzet: a kapitánnyal ketten poroltóztunk, a többieket felküldtük a fedélzetre. A végén a víztől és a portól jó nagy sár lett.

Kecsegtet ugyanilyen kalandokkal az RC?

Ha ugyanilyenekkel nem is, hasonlókkal mindenképpen. Azért csatlakoztam a csapathoz, mert tervezzük, hogy részt veszünk az ezen hajók számára kiírt sorozaton, amelyen a vitorlázás Formula–1-es menői, az Amerika kupások indulnak. Megnéztünk egy ilyen versenyt, s egyelőre messze vagyunk tőlük, de engem éppen a kihívás vonz.

Az első ilyen a Kékszalag lesz, néhány hét múlva. Mire számít?

Három nagy ellenfelünk van, akik a tavalyi versenyen előttünk voltak. Ők most is gyors hajóval indulnak, de nem tudjuk, mire számíthatunk valójában. Az biztos, nagyobb szélben nekünk van nagyobb esélyünk, de ha a szokványos balatoni szellő lengedez a verseny idején, kiélezett küzdelemre számíthatunk.

Legfrissebb hírek

Szól a (sport)rádió! – Szöllősi György jegyzete

Egyéb egyéni
10 perce

Aki minket hallgat, az mindent lát – interjú Ballai Attilával, az egyéves Nemzeti Sportrádió főszerkesztőjével

Képes Sport
10 perce

Tízpontos hátrányból fordított az Oklahoma City, ismét ikszre áll az NBA döntője

Amerikai sportok
11 perce

Jövő héten bejelenti új klubja az előző idény NB II-es gólkirályának érkezését – NS-infó

Labdarúgó NB I
53 perce

Szoboszlai tanácsai a Liverpoolba igazoló Pécsinek: „Gyere és élvezd! Dolgozz mindennap keményen!”

Magyar válogatott
1 órája

A Mercedes életre kelt Kanadában: Russell a leggyorsabb a második edzésen

F1
7 órája

Kezdődik a klubvilágbajnokság; Géresi Krisztián szögre akasztotta a cipőjét

E-újság
8 órája

Szombati sportműsor: időmérő a Formula–1-ben, négyes döntő a férfi kézi BL-ben

Birkózás
8 órája
Ezek is érdekelhetik