A legutóbbi, valenciai teszten már a dizájnban is megmutatkozott, hogy a következő idény merőben más lesz, mint a korábbiak: a piros-fehér-zöld festés a motoron, s az oldalán a hatalmas Balatonring-matrica mind-mind azt mutatta, hogy Talmácsi Gábor magyar csapatban versenyez tovább – persze Jorge „Aspar” Martínez felügyelete alatt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy alighanem egymás melletti boxban lesznek a versenyeken, s ugyanazokat az előnyöket élvezheti a magyar világbajnok, mint mondjuk Alvaro Bautista.
Hogy mi lesz a csapat neve? Egyelőre nem tudni, mivel nincs meg a főszponzor, de a Balatonring biztosan szerepel az elnevezésben. Eredetileg úgy volt (ezt még az augusztusi brnói viadalon jelentette be Jorge Martínez), hogy a magyar csapat sportigazgatója Stefano Favaro, Talma menedzsere lesz, ő azonban nemrég lemondott a posztról.
„Azt gondolom, külön kell választani a menedzselést és egy csapat irányítását, de egyelőre nincs végleges döntés az ügyben – mondta Stefano Favaro. – Nekem Gábor a legfontosabb, minden más csak ezután következik. Vele pedig minden rendben van, mert bár egyelőre nincs főszponzora a magyar csapatnak, a kötelezettségek – megvenni a motort és fizetni a szerelőket, mérnököt – ugyanazok, mint a többieknek, s ugyanazt a segítséget kapjuk meg, mint a többi gyári pilóta.”
Talmácsi továbbra is kedvenc mérnökével, Massimo Branchinivel dolgozik együtt, csak egy mérnök (a motorért felelős) lesz más, mint ebben az esztendőben.
A magyar versenyző eddig két teszten van túl a negyedliteres Apriliával, s annak ellenére, hogy még nem igazán ismeri a motort, biztató eredményeket produkált. A legutóbbi tréning záró napján például mindössze egy tizedmásodperccel maradt el a kategóriában jóval több tapasztalatot szerző Bautista mögött.
Hamarosan teszttilalom lép érvénybe (a legközelebbi hivatalos tréninget január végén rendezik), a háttérben azonban zajlanak az események, hiszen az új magyar együttessel kapcsolatban még sok a nyitott kérdés.