Talmácsi Gábor az idény befe jezése óta másodszor tesztelte a 250 köbcentis Apriliát – a valenciai tréning első napján az erős szél ellenére gyorsabb volt, mint legutóbb. Ez két dolgot jelent: egyrészt kezdi megszokni az új motort, másrészt a csapat kezdi megtalálni a Talmácsinak megfelelő beállításokat. (Amint arról már beszámoltunk, a magyar világbajnok jövőre eggyel feljebb lép, s a negyedliteres mezőnyben folytatja pályafutását.)
Bár az adatok nem hivatalosak, összehasonlításra alkalmasak: a három világbajnok (mindhárman az Aspar-csapat tagjai), Alvaro Bautista (2006), Talmácsi Gábor (2007) és Mike di Meglio (2008) közül természetesen a negyedliteres géposztályban a legtöbb tapasztalatot szerző Bautista volt a leggyorsabb (1:37.1), Talmácsi a második (1:38.0) és Di Meglio a harmadik (1:38.8).
„Gyorsabb voltam, mint legutóbb, és jobban is éreztem magam az Aprilián, komfortosabb volt, könnyebben kezelhető –
mondta Talmácsi. – Persze még mindig vannak gondok a beállításaival, a súlypontja nem tökéletes. Kigyorsításnál például gyakran ágaskodik. Ez azért is van, mert erősebb, mint a százhuszonötös, és még nem szoktam hozzá teljesen, meg azért is, mert nem jó a súlypontja.”
Talmácsit meglepte, menynyire fáj még mindig az indianapolisi viadalon eltört csuklója, pedig nagyon sokat foglalkozott vele az utóbbi hetekben, naponta járt terápiára, hogy javuljon. Mégsem tökéletes, sőt, fáj...
Úgyhogy a hétfői teszt után Talma első útja egy gyógyszertárba vezetett, hogy befáslizza a kezét, hátha úgy jobban bírja a terhelést, hátha kevésbé lesz érzékeny.
Ami az időjárást illeti: a pilóták 17-18 fokban rótták a köröket – a gondot nem is ez, hanem a szél jelentette, amely délutánra annyira felerősödött, hogy a versenyzők képtelenek voltak javítani az idejükön. A magyar pilóta szerint egyébként a 250-es motoron a szél sem annyira zavaró: a gép körülbelül 30-35 kilóval nehezebb, mint a 125-ös volt, így stabilabb is.
„Nem mondom, hogy kihoztuk a maximumot a motorból, azonban így is elégedett vagyok – értékelt Talmácsi. – Ha tétre megy, biztosan gyorsabb lettem volna, szóval volt még tartalék a motorozásomban, de nem is az volt a cél, hogy mindent egy lapra tegyünk fel – egyelőre csak ismerkedünk. Lépésről lépésre haladunk, semmit sem szeretnénk elkapkodni.”
Talmácsi összesen körülbelül 60 kört tett meg Valenciában, s kedden vadonatúj motorral folytatja a tesztelést.