Talán furcsa, hogy már most út ra készek, hiszen a verseny, a 31. Dakar-rali csak január 3-án rajtol, de Dél-Amerikába hosszú az út (Afrikába néhány óra alatt átértek), a járműveket időben el kell indítani, és be kell hajózni ahhoz, hogy odaérjenek.
Szalay szerint – aki szembetalálta már magát egy-két nehéz akadállyal – a legnagyobb kihívást az argentin nyár jelenti majd: míg Afrikában télidőben voltak a versenyek, januárban Dél-Amerikában nyár van.
„Negyvenöt-ötven fokos hőségre kell felkészülnünk, a hegyekben viszont hideg lesz, és háromezer méter fölötti magasságban a levegő is elég ritka. Vagyis biztosan megterhelő lesz, nemcsak nekünk, az autónknak is. Az Opelbe érzékelőt szereltünk, amely a légnyomást és a hőmérsékletet méri, és ennek alapján állítja be az üzemanyag adagolását. Reméljük, ez némi előnyt jelent majd számunkra, mert feltett szándékunk, hogy lehetőleg közvetlenül a gyári versenyzők mögött végezzünk” – mondta Szalay, aki annak ellenére, hogy nem ismeri, az Atacama sivatagtól nem tart, sőt... A dűnék között sokkal jobban szeret száguldani, mint a kövek között rázkódni. Aztán hozzátette: a rendezőktől érkező hírek szerint az egyik napon 150 kilométeres dűnesor vár a mezőnyre, amelyet a szervezők nem tudtak egy nap alatt teljesíteni. Reméli, neki és navigátorának, Bunkoczi Lászlónak sikerül…
Újdonság, hogy a csapat színeiben versenyez az első magyar női navigátor: Bahor Bea olvassa az itinert az MAN versenykamionban Darázsi Zsoltnak. A raliban abszolút és Ncsoportos bajnoki címet szerző hölgy az idén részt vett a KözépEurópa-ralin (az volt az első igazi terepversenye), de a sivatag újdonság lesz számára. A csapatfőnök Szalay Balázs szerint gyökeresen megváltozik majd az élete: „Mindannyiunk szemlélete megváltozott a Dakar miatt, talán jobban tudjuk értékelni a hétköznapi dolgokat, mint korábban” – mondta.
Maga Bahor Bea is nagy kihívásnak tartja a megméretést, s bár egyelőre nem tudja, mire számíthat, semmit sem bíz a véletlenre: személyi edző irányítja a fizikai felkészülését, s amikor pilótája, Darázsi Zsolt megkérdezi tőle, van-e speciális tréning ásásra, nem jön zavarba: „Tegnap bicepsz- és tricepsz-gyakorlatokat végeztem...” Ebből – és abból, hogy Beának a szünnapra már kilátásba helyezték, hogy kimoshatja a csapat piszkos ruháit – arra lehet következtetni, hogy a hangulatra biztosan nem lesz panasz…
Szalayék versenyautója vasárnap kel útra Le Havre-ba, ahol megtartják a technikai gépátvételt, s behajózzák a járműveket.