Azt mondja, valamivel nyugodtabb, mint a rajt pillanatában volt, de biztosan nem tud majd aludni az éjjel. Pedig az összes gyorsasági szakaszt megnyerte, és majd’ 50 másodperccel vezet a versenyben. Ennél többet nem tehetett, és mégis…
Spitzmüller Csaba mindennél jobban szeretné, ha ugyanez lenne a helyzet, csak már vasárnap délután lenne. Ez ugyanis azt jelentené, hogy megszerezte első abszolút bajnoki címét. Ettől egyelőre hat gyorsasági szakasz választja el. Ahogyan az várható volt, az egyetlen pilóta, aki matematikailag még esélyes a végső sikerre, az A8-as Mitsubishivel meg sem tudta közelíteni a WRC-ket. De hát ez technikailag sem lehetséges, s ezzel Turán Frigyes is tökéletesen tisztában van. Ő megtette, amit lehetett, vezet a kategóriában, az abszolútban pedig az ötödik – ha Spitzmüller hibázik, ez a bajnoki címet jelenti számára. Persze Spitzmüller igyekszik elkerülni a hibákat.
„Lehetne gyorsabban is menni, de nem merek, mert bődületes baromság lenne most hibázni – mondta Spitzmüller. – Megpróbáljuk tartani az előnyünket, de azért nagyon óvatoskodni sem lehet, mert ha az ember kiesik a ritmusból, nagyobb a hibázás esélye.”
A képzeletbeli dobogó második fokát Herczig Norbert foglalja el, aki nem megfelelő gumit választott a második körre (úgy fogalmazott, hogy „becsapták” az érzékei), így a helyezéssel igen, az eredményekkel nem elégedett. A harmadik helyen pedig az utolsó magyar bajnoki futamát teljesítő Vizin László áll, 13.6 másodperccel lemaradva Herczig mögött. Az N-csoportban Aschenbrenner György vezet, aki az abszolútban a negyedik pozíciót foglalja el.
Sajnos a napnak két „vezéráldozata” is volt: a címvédő Benik Balázs autójában még az első szakasz rajtja előtt leégett a gyújtótrafó, így még el sem kezdte, már is fel kellett adnia a küzdelmet, Tagai Tamás pedig a második szakaszon szenvedett balesetet. Remekül állt az abszolútban, talán ez sarkallta még nagyobb tempóra, ám az egyik kanyarban az autója hátulja megakadt a korlátban, ami szemből nekifordította egy fának. A pilótát kórházba szállították, és bár közölték, nincs nagyobb baja, ő azt mondja, ha ilyen az, amikor nincs, nem szeretné megtudni, milyen az, amikor van baja… A nap krónikájához tartozik még, hogy az első két szakaszt egy-egy bukás miatt etapként, utcai tempóban teljesítette a mezőny kétharmada, a harmadikat pedig biztonsági okokból törölték.