Nagyüzem a Hungaroringen. A pálya ünnepi díszbe öltözött, tisztára, mintha Formula–1-es futamra készülődnének, és az autók is nagyon hasonlóak – a 3.5 literes Formula–Renault-k körülbelül a tíz-tizenöt évvel ezelőtti F1-es technikának felelnek meg. Gyönyörűek, hangosak, roppant gyorsak – ám még ennél is fontosabb, hogy tökéletesen egyformák. Néhány évvel ezelőtt, amikor a Renault-nál valaki kitalálta a világszéria ötletét, az volt a cél, hogy azonos autók versenyezzenek egymással – csak a pilóták tehetsége döntsön. Így jött létre a már említett csúcskategória, s vetették be újra a kétliteres Formula–Renaultkat (ilyennel lett annak idején Baumgartner Zsolt Európa-bajnoki bronzérmes) és persze a Mégane Trophykat.
Utóbbit egyébként a szerencsésebbek pénteken ki is próbálhatták utasként – az „élménykör” Palik László mellett felpörgetett, feldobott és olyan adrenalinfröccsöt adott, amelytől még néhány órával később is remegett az egyébként nem túl izgulós delikvens térde. Nemcsak a 330 lóerős, V6-os motor teszi valódi versenyautóvá, kívül-belül dinamizmust sugároz. És a tereprali országos bajnokságot vezető pilóta (aki egyre többször ruccan át a pályaversenyekre) ki is használja vele a pálya minden négyzetcentiméterét. Az alkatrészekből forróság sugárzik – tiszta szerencse, hogy a külső hőmérséklet legalább nem kánikulai.
Szóval tényleg élmény az élménykör – a nézők számára pedig a versenyek mellett valószínűleg az is felejthetetlen perceket jelent majd, hogy testközelből láthatják a tavalyi Formula–1-es Renault-t. Palik szombaton és vasárnap egyaránt három-négy bemutató kört tesz meg Giancarlo Fisichella tavalyi versenygépével. A szurkolók számára ingyenes versenyhétvégén szombaton 9, vasárnap 10 órakor kezdődik a program.