Még Győzikénél is nézettebb volt az Európa-bajnokság döntője

Vágólapra másolva!
2008.07.02. 16:09
Az AGB Nielsen és a Szonda Ipsos felmérései szerint a 2.1 millió otthoni néző mellett Magyarországon legalább 660 ezren nézték vasárnap este nagyobb baráti társaságban, szórakozóhelyen vagy szabadtéri kivetítők előtt a labdarúgó Európa-bajnokság döntőjét, a Spanyolország–Németország mérkőzést.
A mindent eldöntő Torres-találatot nagyon sokan látták
Fotó: MTI/EPA
A mindent eldöntő Torres-találatot nagyon sokan látták
A mindent eldöntő Torres-találatot nagyon sokan látták
Fotó: MTI/EPA
A mindent eldöntő Torres-találatot nagyon sokan látták

A labdarúgó Európa-bajnokság alatt a Magyar Televízióban átlagosan 846 ezren követték figyelemmel a kontinenstorna találkozóit. Az MTV tájékoztatása szerint ez 21.7 százalékos közönségrészesedést jelent főműsoridőben. Utóbbi szám több mint 60 százalékkal volt magasabb az idei év tavaszi hónapjainak átlagánál.

Természetesen a növekedés kétharmada a 18 és 49 év közötti szurkolóknak köszönhető.

A felmérésből az is kiderül, hogy a spanyol–német döntőbe a férfiak több mint fele belenézett, s azok közül, akik vasárnap este tévéztek, csak egyharmaduk döntött más csatorna, illetve műsor mellett.

A mérkőzések nézettsége folyamatosan emelkedett: míg a csoportküzdelmek átlagos nézőszáma a délutáni meccseknél 830 ezer fő, főműsoridőben pedig 1.1 millió körül alakult, addig a negyeddöntők már átlagosan 1.27 milliós közönséget értek el. Az elődöntőket 1.4 millióan, míg a döntőt 2 millió 136 ezren tekintették meg.

A Szonda Ipsos felméréséből az is kitűnik, hogy a felnőttek 16 százaléka (azaz több mint 1.2 millió fő) minimum egy alkalommal nagyobb baráti társaságban és/vagy nyilvános helyen tekintett meg mérkőzést az Eb alatt.

A döntőt 660 000-en nézték otthonuktól távol, de mégis a foci bűvöletében. Összesen tehát ezzel az értékkel nő a finálét valahol, valamilyen formában száma, amely így több mint 2.7 millióra emelkedik.

Ez azért megnyugtató, mert a Győzike-show (azt hiszem ez a pontos címe, de nem biztos) harmadik évfolyamának negyedik adását például 2.2 millióan tekintették meg. Xaviék parádés teljesítményére tehát többen voltak kíváncsiak, mint az „igazi élet tanulságaira”.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik