Folytatás a 12. oldalról
Räikkönen azonban nem tud ta lerázni magáról Hamiltont, aki négy másodperces lemaradással követte a vörös gépeket. Alonso dobogós reményei azonban szertefoszlani látszottak, a címvédőt ugyanis a két BMW is lerajtolta.
A győzelemért Massa és Räikkönen csatázott, és bár a finn a boxkiállások előtt rendre odaért Massa mögé, mivel ő állt ki egy körrel korábban kerékcserére és üzemanyag-felvételre, esélye sem lehetett Massa elé kerülni. Ekkor ugyanis Massa sokkal gyorsabb kört tehetett meg a szinte üres, könnyű autójával, mint a boxból kivágtató Räikkönen a teletankolt, viszonylag lomha gépével.
Mivel az időmérőt Massa nyerte meg, őt jutalmazták meg a később szervizeléssel. Ugyanez nem volt igaz Franciaországra, ahol Massa és a harmadik helyről induló Räikkönen szintén lerajtolta Hamiltont, és a finn a második boxkiállásokig követte is Massát. Akkor azonban a brazilt hívták ki előbb, és a finn ezt kihasználva megnyerte a versenyt. Massa becsapva érezhette magát, és talán igazságtalan lett volna, ha most ugyanezt játssza el vele a csapatvezetőség.
Az első hely sorsa tehát az időmérőn és a Ferrari stratégiájának kidolgozásakor eldőlt, csak a rajtnak kellett jól sikerülnie. Massa pedig nem hibázott, így végleg feledtetni tudta magyarországi 13. helyezését, és harmadik idei győzelmével ebben a tekintetben utolérte vetélytársait.
A harmadik hely pedig Hamiltonnak állt, egészen a második pit-stopját megelőző defektig, amely miatt csak nagyon lassan jutott el a boxutcáig, és két helyet veszített. Balszerencsés volt, de jó adag mázli is kellett neki ahhoz, hogy legalább az ötödik helyet megszerezze. Egyrészt a defektjekor a pályáról kisodródva aszfaltozott bukótérre futott ki, nem pedig kavicságyba, így tovább tudott menni. A pálya utolsó harmadában történt a defekt, nem kellett teljes kört megtennie a sérült kerekével. A gumiból lógó cafatok nem verték szét az autó aerodinamikai elemeit, így nem veszített sokat a leszorítóerejéből.
Hamilton így is két ponttal kevesebbet szerzett, mint a defekt nélkül, és Alonso eggyel többet. A McLarenen belüli ellentétek elsimítása után újabb gond terhelheti a csapatot, ez pedig a Ferrari teljesítménye. A következő két pálya, Monza és Spa-Francorchamps is a Scuderiának fekszik, és könnyen előfordulhat, hogy Massa és Räikkönen újabb két kettős győzelmet arat.
Ezzel pedig a távol-keleti és brazíliai hajrá előtt rendkívül kiélezetté válhat a helyzet, és az utolsó futamokon négy pilóta küzdhetne a vb-címért.
Az idei évadban az élcsoport szolgáltatja a legtöbb érdekességet, ugyanakkor az istállók között egyértelmű sorrendet lehet megállapítani, a pilóták ugyanis a vb-tabellán kettesével követik egymást, a McLaren párosa után a Ferrarié, majd a BMW, a Renault, a Williams, a Red Bull és a Toyota kék-két versenyzője sorakozik, azaz az erősorrend nem is lehetne egyértelműbb.
Legalábbis papíron, hiszen elég csak a legelejét nézni: Törökországban a vb 3. és 4. helyén álló versenyzőt foglalkoztató Ferrari aratott sima kettős győzelmet.