Erős mezőnyben lehet fejlődni

TÓTH ANITA jelenti ZlínbőlTÓTH ANITA jelenti Zlínből
Vágólapra másolva!
2007.08.26. 00:00
Címkék

Ifjabb Tóth János és Bahor Bea számára remekül kezdődött, de pocsékul fejeződött be a cseh IRC-futam szombati versenynapja. A hétszeres abszolút bajnok parádésan kezdett: negyedik-ötödik időket autózott, és azzal, hogy általában a legjobb nyolc között volt, kiegyensúlyozottságát bizonyította. Pedig nem alakult gondmentesen a délelőttje: tönkrement az átbeszélő, jó néhány olyan szakasz volt, amelyen egyáltalán nem hallotta, mit mond a navigátora. Végül orvosolták a problémát: sisakot cseréltek.

Nem a legjobb megoldás, de megoldás.

Márpedig ifjabb Tóth mindenképpen autózni szeretett volna, hiszen beigazolódott az elképzelése arról, hogy ennyi jó pilóta között lehet igazán fejlődni, mert egyszerűen húzzák maguk után.

Aztán az utolsó előtti szakaszon megtörtént a baj: a Peugeot 207 pilótája lecsúszott az útról, és valamivel megüthette az autója elejét, mert nem sokkal később két defektet is kapott. Igen ám, de mindössze egy pótkerék árválkodott a csomagtartóban, a szakasz pedig több mint húsz kilométer hosszú volt. Patthelyzet.

Odalett a sokat ígérő hetedik hely, ám még nincs minden veszve, hiszen a szuperraliszabály értelmében ifjabb Tóth, ha akarja (és persze ha az autó sérülései rendbe hozhatók), büntetés terhe mellett folytathatja a küzdelmet.

A Szabó Gergő, Köhler Zoltán kettős napja pont ellentétesen alakult: délelőtt nem voltak nagy formában, délutánra azonban a Mitsubishi-pilóta belelendült, és elkezdte élvezni a száguldást. Mondjuk a nézőknek délelőtt is tetszett: a látványos stílus ugyanis, amelyet Szabó képvisel, méltán népszerű a közönség körében. A második körben már az időeredmények is biztatóak voltak: kilométerenként egy másodpercet javult a pilóta – és megkezdte a felzárkózást. A 24. helyen zárta a napot, ahonnan azért még van további javulási lehetőség.

A mezőny harmadik magyarja, Pénzes Zsolt alaposan felizgatta magát reggel, és meg is volt rá minden oka: a versenyzőülése gyakorlatilag kiszakadt a helyéről, és egy kerítésből levágott drótdarabbal rögzítette. Ehhez képest a nap hátralévő része viszonylag izgalommentesen alakult számára (bár a fék időnként nem úgy működött, ahogyan kellett volna), és az abszolútban a 36., a Szuper1600-as értékelésben a negyedik helyen zárta a napot.

A korábbi gyári pilótákkal és vb-menőkkel teletűzdelt mezőnyben Freddy Loix vezet a spanyol Enrique Ojeda előtt. A viadal vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik