Sikeres hétvégét zárt a Hunga roringen a Renault-világsorozat, a kétnapos, ingyenes rendezvényre nyolcvanezer ember látogatott ki szombaton és vasárnap. A hőséggel megküzdő nézősereg két nap alatt kilenc viadalt izgulhatott végig, miközben több tucat fiatal autóversenyző ismerkedhetett meg a Formula–1-es nagydíjunknak is otthont adó Hungaroring vonalvezetésével.
Három héttel az F1-es GP előtt a gokartot követő egyik legkisebb formulaautós kategóriától (Formula-Campus) kezdve több nyitott karosszériás géposztály képviselői is megküzdöttek egymással a Ringen, csakúgy, mint a Renault két népszerű típusának versenyzői, a nemzetközi Mégane Throphy és a magyar Clio-kupa legjobbjai. A hétvége leggyorsabbja azonban senkivel sem versenyzett, az Amerikából erre az eseményre, ezen belül is az ING Road Show-ra hazautazó Baumgartner Zsolt a Renault tavalyi F1-es gépével körözött a pályán.
„Nagyon jó volt ismét a Hungaroringen száguldani, rengeteg ember kijött erre a két napra, jólesett, amikor az autóból kiszállva hallottam, hogy megtapsolnak – mondta Baumgartner Zsolt. – Váratlanul jött
ez a lehetőség, hálás vagyok a Renault-nak azért, hogy nem felejtett el, és rám gondolt, amikor az F1-es autó vezetéséről esett szó. Amerikában a Champ Car-versenyek betétprogramjában még szoktam kétüléses Minardit vezetni, de ez teljesen más érzés volt. Ez az autó sokkal finomabb, mint a Jordan és a Minardi volt, amelyekkel versenyeztem, nyilvánvalóvá vált számomra, milyen is egy jól megépített konstrukció. Annak ellenére is így van, hogy ezt a Renault-t egyáltalán nem hangolták a Hungaroringre. A bemutató kocsinak standard beállításai vannak, a motorja sincs olyan erősségűre állítva, mint amellyel tavaly Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso versenyzett. De így is nagy élmény volt ez a két nap, örülök, hogy itthon lehettem.”
Baumgartner Zsolt a valamelyest „lebutított” F1-es Renault-val is mindenkinél gyorsabb volt, mert bár hivatalos időmérés a bemutató során nem volt, vasárnap délután lemértük az egyetlen igazán gyors körét. Egy perc 28 másodperc alatt teljesítette, azaz ideje négy másodperccel volt jobb a leggyorsabb WSR-es körénél (1:31.862), amelyet még Guillaume Moreau állított fel szombaton. Baumgartner három éve a Minardival az időmérőn 1:24.3-as, a versenyen 1:24.8-as kört futott, de akkor versenykörülmények között, a pályára beállított, háromliteres motorral hajtott autóval ment. Ezúttal senki sem sürgette, a motor is 600 köbcentivel kisebb, és fent már taglaltuk, hogy miben különbözik Alonso tavalyi autójától.
Baumgartnerre ezek után újra Amerikában lesz szükség, Paul Stoddart Champ Car-istállójának tartalék pilótájaként bármikor lehetősége adódhat arra, hogy versenyautóba üljön, és rajthoz álljon futamon. Tesztpilótaként szinte csak kétülésesben jut lehetőséghez, a versenyautókat ugyanis a versenyzők tesztelik, Zsolt várhatóan a szezon vége felé ülhet ismét a bajnokságban is szereplő gépbe.