Egyenlő esélyekkel

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.07.13. 21:26
Címkék
Nyolc verseny van hátra az F1 2007-es idényéből, és valójában két csapat négy pilótája esélyes arra, hogy világbajnok legyen. Összeállításunkban az Autosport szaklap segítségével pályáról pályára elemezzük a Ferrari és a McLaren kilátásait.

A Brit Nagydíjjal túljutottunk a Formula–1-es idény felén, és a Ferrari – elsősorban Kimi Räikkönen győzelmeiben megmutatkozó – feltámadásának köszönhetően ismét teljesen nyílttá vált a világbajnoki címekért folyó küzdelem. A pontversenyben továbbra is a két McLaren-pilóta (csapatban pedig a brit gárda) áll az élen, de még nagyon messze a vége.

Nyolc futam van hátra, és amint a Ferrari főtervezője, Aldo Costa elmondta, a pályák karakterisztikája kulcsfontosságú lesz a vb alakulása szempontjából.

„Mindent az dönt el, melyik istálló alkalmazkodik jobban egyegy versenypályához – mondta Aldo Costa. – A Magny-Cours-ra tervezett fejlesztéseink sokkal jobban működtek a ringen, mint a gyári komputereinken vagy a szélcsatornában végzett szimulációkból remélhettük volna. Olyan apróságok dönthetnek, mint az időjárás, az egyenesek hossza, valamint az egyes kanyarok jellege, amelyek határozottan befolyásolják, hogy a mi vagy az ellenfelünk autója szerepel jobban egy-egy pályán. Szeretnénk azt hinni, hogy a Ferrarinak fekszenek inkább a hátralévő helyszínek, de sajnos most azt kell mondanom, egyenlőek az esélyek.”

A brit Autosport el is készítette saját verzióját futamról futamra aszerint, hogy a gyors kanyarokkal színesített pályák az F2007-esnek, a lassúbb részekkel teletűzdeltek az MP4–22esnek kedveznek elsősorban. Mint a grafikából kiderül, a hátralévő nyolc versenyből négy-négy jutott a McLarennek, illetve a Ferrarinak.

Persze a csapatok fejlesztenek, azaz nemhogy októberre, de az augusztus 5-i Magyar Nagydíjra is nagyon nehéz megmondani, ki teljesít majd jobban (gyakran egy-egy verseny után is azon vitáznak, melyik autónak feküdt inkább a pálya, nemhogy előtte...), és akkor még nem is számoltunk azzal, hogy netán esik az eső, ami tökéletesen felboríthatja az erőviszonyokat.

Kimi Räikkönen mindenesetre bízik a csapatban és abban, hogy miként Franciaországban és Angliában, a Nürburgringen is sikeres lesz a taktikája. A finn klasszis ugyanis a legutóbbi két helyszín közül egyiken sem rajtolt az élről, s a futamok elején sem vezetett. Boxstratégiája révén azonban előbb ferraris társát, Felipe Massát, majd a Brit GP-n a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót is megelőzte. Érthető, hogy a jövő heti németországi versenyen is folytatni szeretné a felzárkózást.

„A csapat nagyszerűen készült fel a legutóbbi két alkalomra, de természetesen továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy legnagyobb ellenfelünk előtt maradjunk. Remélem, hogy sikerül mesterhármast elérnem, MagnyCours és Silverstone után újra győzök” – jelentette ki az összetett pontlista harmadik helyére előrelépő északi csillag.

Kimi Räikkönen az elmúlt években egyszer sem állt dobogóra az Európai Nagydíjnak otthont adó Nürburgringen, így a rossz sorozatot mindenképpen meg akarja szakítani. A finn 2003-ban és 2005-ben is az élről esett ki, két esztendővel ezelőtt ráadásul épp az utolsó kör előtt búcsúzott.

„Az utóbbi években egyszer sem alakult tökéletesen a versenyem ezen a pályán, most azonban eljött a siker ideje” – mondta

bizakodóan az idei szezon eddigi egyetleni triplázója, a három győzelemnél járó Kimi Räikkönen.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik