A kulcsszó: fejlesztés

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.04.17. 01:29
Címkék
Felipe Massa győzelme ellenére a McLaren volt elégedettebb a Bahreini Nagydíj után, a Ferrari korai sebességfölénye ugyanis végérvényesen megszűnt Szahírban.

Felipe Massa és a Ferrari nyerte meg a Bahreini Nagydíjat, de a konstruktőrök világbajnoki pontversenyét még mindig a McLaren vezeti, mégpedig ötpontos előnnyel.

A brit istálló vezetői elégedettek az Ausztrál GP óta elvégzett fejlesztésekkel, amelyeknek köszönhetően sikerült teljesítményben utolérniük a Melbourne-ben még verhetetlennek tűnő Ferrarit. Fernando Alonso ugyan nyert Malajziában, de akkor még azzal lehetett magyarázni a McLaren diadalát, hogy Lewis Hamilton a jó rajtja után feltartotta a két Ferrarit.

A Spanyol Nagydíjig még négy hét van hátra, ez idő alatt ismét hatalmas munka folyik majd a főhadiszállásokon. A világbajnoki címért vívott csatában, amelyben Alonso, Kimi Räikkönen és Massa mellett Hamilton is érdekelt, hatalmas szerepe lesz annak, melyik istálló tudja eredményesebben fejleszteni az autóját az egyik versenyről a másikra, és hogy ki ússza meg kevesebb műszaki hibával az idényt.

Emellett azt is el kell kerülniük, hogy a pilóták formán kívül versenyezzenek vagy vezetési hibákat kövessenek el, mert minden apró rontás esetén előre ugorhat a nagy négyes mögött száguldó Nick Heidfeld. A BMW sem akar lemaradni a fejlesztési háborúban, a német-svájci gárdánál arra törekednek, hogy a lehető leghamarabb beérjék a két élcsapatot, vagy legalábbis olyan közel maradjanak hozzájuk, mint Szahírban.

Ron Dennis, a McLaren elnöke reméli, istállója idővel lerázza magáról a két riválist.

„Az a célunk, hogy folytassuk a hatékony fejlesztési programot, és elérjük, hogy az idény hajrájára csak Fernandónak és Lewisnak legyen esélye a vébécímre – mondta Ron Dennis. – Az ifjú titán és a világbajnok nyerő kombináció, tökéletes páros.

Akkor lenne baj, ha elkezdenék egymást lökdösni a pályán, de szerencsére egyik sem romboló típus.”

Bahreinben Alonso Heidfeld mögé szorult, a címvédő maga sem tudja, miért nem volt képes tartani Massa, Hamilton és Räikkönen tempóját.

„Nem bíztam az autómban – mondta a spanyol. – Nem beállítási hiba volt, hanem elöl és hátul is hiányzott a tapadás. Azt hiszem, jó taktikát választottam, de ha valaki lassú, akkor ez nem számít, és én lassú voltam.”

Hamilton a verseny első harmadában megszorongatta Massát, aki a nyomás alatt többször is elfékezte magát. Ám a kerékcsere után az angol visszaesett, és elszálltak a győzelmi esélyei. A McLaren mérnökei elárulták, hogy a boxkiállás közben történt hiba miatt nem megfelelő légnyomás volt a gumikban, és az első légterelőket is rosszul módosították. Mire a második kiállásra rájöttek, hogy tévedtek, Massa túl messzire került Hamiltontól.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik