A McLaren sepangi kettős győzelmét követően fontos a Ferrari számára, hogy Bahreinben visszavágjon. Ennek megfelelően a Scuderia találta meg leggyorsabban a megfelelő beállításokat a pályára – ami nem meglepő az idény előtti tesztek után. Akkor, március 1-jén Felipe Massa utasított mindenkit maga mögé, pénteken pedig Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb. A brazil másfél hónapja 1:29.989 perces eredményt ért el, ettől a finn több mint három másodperccel elmaradt.
Igaz, akkor a hatnapos teszt legvégén született meg Massa eredménye, most pedig Räikkönen úgy érte el a második körében az 1:33.162-t, hogy az előző éjszaka egy felhőszakadás majdnem „sterilre” mosta az aszfaltot. A Formula–1ben pedig ez nem szerencsés, hiszen minél több a pályára lerakódott gumi, annál jobb az autók tapadása.
A Ferrarira délutánra felzárkóztak az ellenfelek, bár Räikkönen reggeli idejét senki sem veszélyeztette. Izgalmas folytatást ígér, hogy a második másfél órában az első 11 helyezett egy másodpercen belül volt, azaz nem jelentősek a különbségek.
Látványos akciókban nem volt hiány pénteken, a versenyzők sokat csúszkáltak, még a legjobbakon is kifogott a szél miatt olykor porossá váló aszfalt. A vb-címvédő Fernando Alonso nemegyszer megcsúszott, és Massa is bizonytalannak tűnt néhány gyors körében. A legnagyobb megpördüléséről mégsem tehetett, amikor Jenson Button motorhiba miatt kigyulladó Hondája mögé ért, a pályára folyó olajon megcsúszott, és szerencséje volt, hogy nem ment neki a brit kocsijának. (Buttont egyébként a motorhiba miatt nem büntetik meg, az idén ugyanis már nem a versenymotort használják péntekenként.)
A délutáni edzésen a BMW és a Williams is versenyképesnek tűnt, pedig a német gárdánál állítólag nem éppen ideális a pilóták közötti viszony. Nick Heidfeld és Robert Kubica a Malajziai Nagydíj rajtjánál koccant, emiatt a lengyel autója meghibásodott, így odalett a pontszerzés reménye. Kubica eleve mérges volt a futam után, hát még akkor, amikor Heidfeld a verseny utáni hivatalos sajtóközleményben azt mondta, hogy a lengyel bocsánatot kért tőle manővere miatt.
Kubica Szahírban kijelentette, sok mindent mondott csapattársának, csak éppen elnézést nem kért tőle. A lengyel amiatt is kifakadt, hogy a BMW az eddigi két hivatalos időmérő edzésen túl későn küldte pályára, és nem volt lehetősége az utolsó gyors kör megfutására.
„Remélem, tanulunk a hibákból, és nem fordul elő többé. Jó lenne már egy gondtalan hétvége, és megmutatnám, mit is tudok valójában” – mondta Kubica.