Felipe Massának köszönhetően Ferrari-sikert hozott a Malajziai Nagydíj első edzésnapja. Nem meglepő, hogy a brazil volt a leggyorsabb, az idény előtti tesztek és az Ausztrál Nagydíj után újabb bizonyítékot kaptunk arról, hogy Michael Schumacher, Ross Brawn technikai igazgató és Paolo Martinelli motorfejlesztési vezető tavaly év végi távozása cseppet sem ártott meg a Scuderiának.
Legalábbis rövid távon nem.
Massa a délelőtti és a délutáni másfél órás tréningen is a leggyorsabb volt, a második edzést csapattársa, Kimi Räikkönen előtt nyerte meg. A csapat ettől nagyon megnyugodott, és megerősítést nyert abban, hogy messze a többiek előtt jár.
Nem is kellett sokáig tanakodniuk a vezető mérnököknek, hamar eldöntötték, hogy nem cserélik ki Räikkönen Melbourneben rakoncátlankodó motorját. Az idénynyitót megnyerő finn erőforrásából víz szivárgott az Ausztrál GP hajrájában, ezért felvetődött, hogy Sepangban a futam előtt kicserélik a V8-ast.
Räikkönen ezzel tíz rajthelyet veszítene, azaz ha az első vagy a második helyen zárná a hivatalos időmérő edzést, a 11. vagy a 12. rajtkockából kellene indulnia. Innen jó rajttal gyorsan felküzdhetné magát, és bár a győzelemre nem maradna esélye, a dobogóra mindenképpen odaérhetne.
Csakhogy Räikkönen Melbourne-ben fél gőzzel is meg tudta nyerni a versenyt, míg a több műszaki hiba miatt a rajtrács végéről rajtoló Massának küzdenie kellett a mezőnyben. Ha az időmérőn nem történik váratlan esemény, a Scuderia autói elfoglalják az első sort, és ugyanúgy faképnél hagyják a többieket, mint Räikkönen három hete, így lehet tartalékolni, kímélni a motort.
„Melbourne-ben valóban volt egy kis baj Kimi motorjával – mondta
Jean Todt csapatvezető. – A pénteki szabadedzésen az új szabályok miatt nem a versenymotort használtuk, de az autóba tett V8-assal szimulálni tudtuk a szivárgást. Úgy láttuk, ez nem okozhat súlyos problémát, ezért maradunk az Ausztráliában is használt motornál.”
A Scuderia vezetői tehát biztosak benne, hogy bírni fogja a motor a hétvégi száguldást, és a jövő heti, Bahreini GP-re tehetnek új erőforrást Räikkönen gépébe. Ha változik az álláspontjuk, a verseny rajtjáig cserélhetnek a büntetés fejében.
A legnagyobb gond akkor lenne, ha a versenyen menne tönkre a hajtómű, Fernando Alonso pedig éppen ebben reménykedik.
A címvédő szerint a Ferrarit
nemigen lehet legyőzni Sepangban, csak úgy lesz esélye a diadalra, ha közelről követi a vörös gépeket, amelyek a nagy hajtás miatt tönkremehetnek.
„Túl nagy az előnyük, nehéz megverni őket –
mondta a délelőtt a második legjobb időt
autózó Alonso. – Arra viszont képesek lehetünk, hogy a közelükben maradjunk, és megszorongassuk őket. El kell érnünk, hogy ne lazíthassanak, hanem hajtaniuk kelljen a kocsijukat. Ausztráliában két műszaki hibájuk is volt, ezek csak akkor jelentkeznek, ha a határon autóznak. Hajszolnunk kell őket, és reménykedni.”