Már megint ez a Loeb!

BORSIK RICHÁRDBORSIK RICHÁRD
Vágólapra másolva!
2007.01.20. 02:29
Címkék
Sebastien Loeb ott folytatja, ahol kartörése előtt abbahagyta. Az ellenfelek nem bírnak vele, az idénynyitó futam megnyerésétől csak saját maga, netán a vadonatúj Citroën C4 WRC technikai malőrje foszthatja meg. A francia világbajnokot ismerve és a C4 kiforrottságát látva egyiknek sincs nagy esélye.
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
Reuters
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
Reuters
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál

A Monte-Carlo feletti hegyekben kígyózó, hatalmas tömeg által ellepett szerpentineken a rendkívül koncentráltan vezető Loebbel egyedül csapattársa, a spanyol Dani Sordo tudott lépést tartani, felváltva nyerték meg a pénteki gyorsasági szakaszokat. A Citroënek fölénye persze nem csak a pilótáknak köszönhető. Ott van például a rengeteg téli teszt, amelyeken megpróbálták szimulálni a hercegségbeli versenyen várható változatos útviszonyokat. Talán ennek is köszönhető, hogy Loebék kockázatos húzást is vállaltak: „A vetélytársakénál keményebb gumikeverékkel kezdtük a versenyt. Így gyorsabbak lehettünk, de persze benne volt az is, hogy visszaüt a kisebb tapadás. Egyelőre bejött a választásunk” – értékelt Loeb, akin nyoma sem látszik az ominózus kartörésnek.

Két nap és nyolc gyorsasági után a francia pilóta fél perccel vezet Sordo előtt, a harmadik helyen lévő finn Marcus Grönholm már egy percen kívülre szorult a Ford Focus WRC-vel, a mezőny – egyelőre – legjobbjának kikiáltott autójával. Grönholm ezzel távolabb került attól az álomtól, hogy világbajnokként fejezze be a szezont – és pályafutását.

„Az elején nem működött jól a sebességváltóm, ha ez nincs, közelebb lehetnék a Citroënekhez” – mondta a finn.
A Ford és a Citroën mellett a Subaru a harmadik tisztán gyári csapat, az Imprezák a rossz hagyományokon csak kicsit tudtak javítani a nyitó vb-futam első felében. Az ausztrál Chris Atkinson negyedik helye biztató, a norvég Petter Solberg hatodik pozíciója már nem annyira, bár a tavaly csak vergődő japán csapat már gondmentes versennyel és szerény pontokkal is elégedett lenne.
Szombaton hét gyorsasági vár a mezőnyre.

Monte-Carlo-rali, a vb 1. futama
Abszolút sorrend a 2. nap után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën C4 WRC) 1:57:41.1, 2. Sordo, Marti (spanyol, Citroën C4 WRC) 25.2 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Rautiainen (finn, Ford Focus WRC) 1:15.7 perc h.
Legfrissebb hírek

Fociláz a Puskás Arénánál – fergeteges sikert hozott a Nemzeti Sportügynökség ifjúsági tornája

Minden más foci
5 órája

Keddi sportműsor: Marco Rossi keretet hirdet, Galatasaray–Liverpool a BL-ben

Birkózás
6 órája

Balogh Botond: A Süperlig testhez álló feladat; keretet hirdet Rossi

E-újság
6 órája

Virtualizált futballélmény – Jakus Barnabás publicisztikája

Labdarúgó NB II
7 órája

Keane fejesére Bowen válaszolt, döntetlennel mutatkozott be a West Ham kispadján Nuno Espírito Santo

Angol labdarúgás
7 órája

Alapos verést kapott a Haladás és az Aramis a futsal NB I-ben

Labdarúgó NB I
7 órája

Pellegrino duplájával szerezte meg első győzelmét a Parma a bajnokságban; nyert a Lazio is

Olasz labdarúgás
7 órája

Újra az első helyen: öt gólt szerezve győzte le a Honvéd a Karcagot

Labdarúgó NB II
8 órája
Ezek is érdekelhetik