Túlzottan rövid volt a verseny

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.06.27. 02:27
Címkék
Michael Schumacher úgy véli, ha néhány körrel hosszabb lett volna a montreali verseny, akkor legyőzi Fernando Alonsót vasárnap a Kanadai Nagydíjon.
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben
EPA
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben
EPA
A kisodródó Kimi Räikkönen csak nézte, ahogy Michael Schumacher elszáguld mellette az utolsó elôtti körben

Michael Schumacher szerint ha tíz körrel tovább tart vasárnap a Kanadai Nagydíj, megnyerhette volna. A Ferrari német pilótája az ötödik rajtkockából indulva az első kör végére visszacsúszott a hetedik helyre, és bár 11 körrel a vége előtt is csak a harmadik helye tűnt elérhetőnek, végül 2.111 másodperces hátránnyal, a második helyen ért célba. Kihasználta az előtte haladók hibáit, és másfél körrel a vége előtt megelőzte a hajtűkanyart elrontó Kimi Räikkönent, és felzárkózott Fernando Alonso mögé.

„Sokat köszönhetünk a biztonsági autónak, hiszen ha nem jön be, nem tudom megelőzni Kimit – mondta Michael Schumacher. – Kár, hogy nem tartott tíz körrel tovább a verseny, mert akkor izgalmas lett volna a vége. Így viszont csak arra telt, hogy minimálisra csökkentsük a hátrányunkat.”

Alonso újabb győzelmével 25 pontosra növelte előnyét Michael Schumacherrel szemben, de a spanyol a verseny előtt többre számított, és a futam során is többször érdeklődött, hol áll a német. Megnyugodva hallhatta, hogy Räikkönen tartja a második pozíciót, de végül Schumacher felzárkózása sem vágta földhöz.
„Kimi és Fisichella is elvehetett volna pontot Michaeltől, de végül egyiküknek sem sikerült, és ismét minimálisan növeltük az előnyünket – mondta Fernando Alonso. – A lényeg, hogy nyertünk, és hogy Indianapolisban is a győzelemre kell törnünk. Ha elsők vagyunk, nem számít, ki hol végez mögöttünk.”

A Ferrari pilótája állhatott fel másodikként Fernando Alonso mellé a dobogóra
A Ferrari pilótája állhatott fel másodikként Fernando Alonso mellé a dobogóra
EPA
A Ferrari pilótája állhatott fel másodikként Fernando Alonso mellé a dobogóra
Alonso is többször hibázott, a verseny során a kerekekről leforgácsolódó gumi ugyanis az ideális ív mellett csúszóssá tette az aszfaltot. A lekörözöttek gyakran megcsúsztak, miközben elengedték gyorsabb ellenfelüket, a leglátványosabban Ralf Schumacher küzdött az elemekkel. A németnek rémes futama volt, ráadásul nemcsak ő járt rosszul emiatt, hanem Jacques Villeneuve is. A kanadai a pontszerzés reményében állt rajthoz, a második kerékcseréje előtt a hetedik volt. Ám a boxban elszúrták a szervizelését, és csak csapattársa, Nick Heidfeld mögé jött vissza, ezután érte utol Ralf Schumachert, aki rossz helyen próbálta meg elengedni.

„Ralfnak láthatóan gondja volt az autójával, nagyon lassan haladt – mondta Jacques Villeneuve. – Utolértem, és éppen egy kanyarban döntött úgy, hogy elenged maga mellett. Szokatlan helyen, az egyik gyors kanyar közepén lassított, nekem pedig ki kellett kerülnöm, de rámentem a koszos aszfaltra, és mintha jégen lettem volna, irányíthatatlanul csúsztam kifelé.”

Az Alonsót a verseny elején erőszakosan támadó Räikkönen az elrontott szervizelései után új esélyt kapott, de nem tudott élni vele, sőt ő maga is csúszkált.

„Nem volt könnyű verseny, a jó rajt után a kuplung mindkét boxkiállásnál rakoncátlankodott – mondta Kimi Räikkönen. – Az utolsó körökben nehéz volt irányítani a kocsit, homokos lett a pálya, és amikor rámentem a koszra, kisodródtam. Michael megelőzött, de nem élem meg tragédiaként, hiszen ha nem nyerek, nem érdekel, második vagy harmadik vagyok-e.”

A finn korai időeredményei és a verseny leggyorsabb köre is mutatja, hogy a McLaren fejlődik, és Räikkönen előbb-utóbb megszakíthatja nyeretlenségi sorozatát.

Sikeres Renault-jubileum

Fernando Alonso majdnem napra pontosan száz évvel azután győzött, hogy a Renault-gyár megnyerte az autósport történetének első Grand Prix-jét. A magyar Szisz Ferenc által kormányozott autó Le Mans-ban diadalmaskodott 1906. június 26–27-én a kétnapos Francia Nagydíjon. Szisz – Alonsóval szemben – nem 305 kilométeres sprintversenyt nyert meg, az első GP megbízhatósági viadal volt, a két nap alatt 1238 kilométert tett meg a mezőny. Szisz 101.195 kilométer/órás átlagsebessége a fele volt Alonsóénak, de amíg Alonso másfél óra után 2.111 másodperccel verte meg Michael Schumachert, a magyar több mint fél órát vert az olasz Felice Nazzaróra.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik