Fernando Alonso mindössze hat pontot szórt el az eddig megszerezhető 80-ból, és több pontja van nyolc verseny után, mint eddig bárkinek az F1 történetében. A címvédő azt tervezi, hogy Kanadából 84 ponttal távozik.
Imago
A spanyol világbajnok, Fernando Alonso eddig ötször örülhetett futamgyôzelemnek a jelenlegi idényben
Imago
A spanyol világbajnok, Fernando Alonso eddig ötször örülhetett futamgyôzelemnek a jelenlegi idényben
Fernando Alonso idénykezdésére nehéz jelzőt találni, a Renault spanyol pilótája nyolc futam után úgy érkezett meg Kanadába, hogy az eddig megszerezhető 80 pontból 74-et megkaparintott. Az utóbbi három versenyen diadalmaskodott, ráadásul a Spanyol, a Monacói és a Brit Nagydíj is azok közé tartozott, amelyet a leginkább meg akart nyerni. A montreali is a kedvencei között szerepel, annak ellenére, hogy még sohasem nyert a Gilles Villeneuve-versenypályán.
„Amikor az idény elején elkészítettem azon viadalok listáját, amelyeken mindenképpen nyerni szeretnék, Montrealt is belevettem – árulta el a vb-címvédő. – Még sohasem állhattam itt dobogóra, ráadásul tavaly és tavalyelőtt is kiestem annak ellenére, hogy roppant gyors voltam.” Alonso a három második helyével összesen hat pontot vesztett, ezzel elmondhatja magáról, hogy több ponttal áll, mint bárki az F1 történetében egy adott idény nyolc viadala után. Az eddigi rekord 70 pont volt, amelyet Michael Schumacher tartott 2002-ben és 2004-ben. A különbség annyi, hogy az előbbi idényében még a 10, 6, 4, 3, 2, 1-es rendszerű pontozást alkalmazták, és csak 2003-ban tértek át a 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1-es szisztémára. Ha korábban is a mai rend szerint pontoznak, Schumi 2002-ben ugyancsak 74 ponttal vezette volna a világbajnokságot.
Lauda baleset miatt bukta el előnyét
A korábbi világbajnokok közül senki sem közelítette meg a hetven pontot, de mint táblázatunkból kiderül, a jelenlegi pontrendszer szerint többen is elérték vagy túlszárnyalták a 60 pontot. A domináns idénykezdők közül egyedül Niki Lauda nem lett világbajnok 1976-ban, amikor kiváló rajtja után súlyos balesetet szenvedett a Nürburgringen, és James Hunt le tudta dolgozni hátrányát.
Alonso Laudát csak videón láthatta versenyezni, de tudja jól, hogy akkor sem dőlhet hátra, ha megússza az osztrákéhoz hasonló baleset nélkül. „Bár huszonhárom ponttal vezetek a pontversenyben, nem dőlhetek hátra – mondta Alonso. – Még a szezon felénél sem vagyunk, bármi megtörténhet. Tavaly is ennyivel vezettünk, de akkor a McLaren súlyos megbízhatósági gondokkal küzdött. A Ferrarinál erre nem lehet számítani, sokkal keményebb ellenfélnek tűnik. Minden versenyen ott lesz az élen, Kanadában is számolni kell vele.”
Szavazás
A Renault máris eldöntené a vb-t
A Renault vezetősége szerint a két észak-amerikai futamon (egy hét múlva Indianapolisban száguldanak a versenyzők) el lehet dönteni a bajnoki cím sorsát, ha Alonso győzni tud mindkettőn, miközben Michael Schumacher esetleg egyszer kiesik, a német már nem tud felállni. A hétszeres világbajnok nem gondol erre az eshetőségre, ellenkezőleg, a tengerentúlon faragni akar a hátrányából. „Igazából senki sem tudja, mire számítson Kanadában, de nem hiszem, hogy megváltoznak az erőviszonyok – mondta Schumi. – Minden esélyünk megvan arra, hogy legyőzzük a Renault-t. Nem lehet mindig nyerni, egyszer ránk is mosolyoghat a szerencse. Persze meg kell küzdeni érte, de kedvelem azokat a helyzeteket, amikor minden feltétel megvan ahhoz, hogy a győzelemért küzdjek.” ---- A ---- F