Nyolc nap múlva kihunynak a piros lámpák Bahreinben, az idénynyitó verseny rendhagyó helyszínén. Hatrészes sorozatunkban tavalyi szezon hat legjobb pilótáját vesszük górcső alá – attól kezdve, miként telt a telük, egészen addig, milyen esélyekkel vágnak neki a 2006-os idénynek. Az első rész Ralf Schumacherről, a Toyota német reménységéről szól.
Ralf Schumacher bízik benne, hogy az idén nem kell várnia a Magyar Nagydíjig arra, hogy felállhasson a dobogóra
Ralf Schumacher bízik benne, hogy az idén nem kell várnia a Magyar Nagydíjig arra, hogy felállhasson a dobogóra
A hat williamses idény után tavaly télen a Toyotához szerződő Ralf Schumacher az előző évad végén szenzációs hajrával jött fel a pontverseny hatodik helyére. Éppen csapattársát, Jarno Trullit előzte meg, a szakemberek többsége szerint azonban a végeredmény nem tükrözi az istálló erőviszonyait. Trulli az év elején tökéletesen kihasználta a többi csapat lassú ébredését, és egy ideig a vb-pontverseny második helyén állt. A nyáron aztán Ralf is belelendült, a Hungaroringen a dobogóra állt, Belgiumban a leggyorsabb kör, Szuzukában a pole pozíció lett az övé, és azzal, hogy az utolsó négy versenyen tíz pontot szerzett (Kínában ismét dobogós volt), míg Trulli egyet sem – előzött.
A lehető legrosszabbkor ért tehát véget az év Ralf számára, hiszen lendületet vesztett. Ennek visszaszerzésében viszont sokat segíthetnek a zabályváltoztatások. Az eddig alkalmazott egykörös kvalifikációs rendszerben nemigen ment neki, inkább viszszafogta magát, és az egyetlen lehetséges kör gond nélküli befejezésére törekedett ahelyett, hogy valóban a leggyorsabb legyen. (Japánban az időjárás is nagy szerepet játszott az elsőségében.) Most viszont egy kis hiba nem lesz végzetes, mondhatni belefér, tehát nyugodtan nyomhatja a gázt az időmérőn, és ezzel sokat javíthat tavalyi átlagán.
A kerékcsere is jól jön Ralfnak, egyrészt, mert a Toyota a hosszú távú abroncsokkal rengeteget bajlódó Bridgestone-ra váltott, másfelől, mert a vezetési stílusából adódóan roppant érzékeny a gumik állapotára. A teszteredményei ugyan nem kecsegtetők, mindent egybevetve azonban jó éve lehet a „kis Schumachernek”. A Toyota futamgyőzelmet vár tőle, és ha nem szerzi meg az idén, könnyen elképzelhető, hogy a japánok megválnak tőle. Márpedig harmincon túl roppant nehéz újabb lehetőséghez jutni.
Räikkönen máris a Ferrarié?
Egymástól független európai lapok állítják, hogy Kimi Räikkönen máris aláírta 2007-es szerződését a Ferrarival. Finnországban a versenyző hozzátartozóira hivatkozva több lap is közölte, hogy kész a szerződés, a németországi Express ferraris forrásból értesült a megállapodásról, míg Spanyolországban Adrian Campos, Fernando Alonso jó barátja állította, hogy a címvédőnek biztosan nem a finn lesz jövőre a csapattársa a McLarennél. Korábban Bernie Ecclestone, az F1 első számú vezetője nyilatkozta, hogy biztos Räikkönen Maranellóba költözésében, Finnországban pedig arról is cikkeztek, hogy a finn visszautasította a McLaren hároméves, 72 millió eurós ajánlatát. Az érintettek nem erősítették meg a hírt.