A szuzukai futam után a korábbiakhoz képest harmatgyenge szezont záró Ferrari megváltásként várja a sorozat végét, míg a Renault és a McLaren máris elkezdte a felkészülést a konstruktőr-világbajnokságot eldöntő Kínai GP-re.
Michael Schumacher a harmadik helyért is tud harcolni – a hétszeres világbajnok csapatánál, a Ferrarinál ebben az évben ez is hízelgô eredménynek számít
Michael Schumacher a harmadik helyért is tud harcolni – a hétszeres világbajnok csapatánál, a Ferrarinál ebben az évben ez is hízelgô eredménynek számít
Amikor Kimi Räikkönen a Japán Nagydíj utolsó körében megelőzte Giancarlo Fisichellát, nemcsak a Renault veszített fontos pontokat, hanem az olasz pilóta is, aki még nem tett le a világbajnoki pontverseny harmadik helyének megszerzéséről. Így hiába nyer Kínában, ha Michael Schumacher megismétli hetedik helyét, Juan Pablo Montoya pedig legalább a hatodik lesz, marad az ötödik helyen. Ha a jelenlegi állást és az elmúlt időszak formáit nézzük, Montoya a favorit a harmadik helyre. A kolumbiai az elmúlt nyolc futamból hármat is megnyert, és 44 pontot szerzett Fisico 33-ával és Schumi 22-jével szemben.
Michael Schumacher szereplése egyébként jól jellemezte az idényét: a harmatgyenge Ferrarival nem tudta tartani a lépést trónkövetelőivel, és bár a futam elején előttük volt, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen is elhúzott mellette – sőt az idei spanyol világbajnok kétszer is megelőzte. Alonsóval eleinte képes volt csatázni, de a gumijai elkoptak, és amikor már bizonytalan volt az F2005-ös úttartása, hosszú körök után elment mellette a Renault. Utána már nem tűnt komoly feladatnak a lehagyása.
"A legjobb, amit ez után a verseny után mondhatok, hogy biztosítottuk harmadik helyünket a konstruktőrök világbajnokságában – mondta Schumacher. – Ha azt nézzük, hogy jó néhány, a miénknél jobb autó sorakozik a boxutcában, ez még hízelgő is számunkra. Tíz éve vagyok a Ferrarinál, de még sohasem voltunk ennyire gyengék. Ezért is váratlan, hogy még Montoya előtt állok a pontversenyben." Főnöke, Jean Todt sem tagadta, hogy ha nem Schumi ült volna az egyes rajtszámú autóban, az sohasem ért volna oda a hetedik helyre. Todt azt sem felejtette el megemlíteni, hogy a Szuzukában szerzett két pontot a csapat múlt héten autóbalesetben elhunyt mérnöke, Ivan Petterini emlékének ajánlja.
Míg a Ferrari számára megváltás az idényzáró Kínai Nagydíj, a két élcsapat fokozott izgalommal várja azt. A Renault két ponttal áll a McLaren előtt, de az ezüstnyilak gyorsabbak, és még így is jobb esélyük van a világbajnoki cím elhódítására. Alonso a Japán GP előtt elmondta, hogy már nincs mit takargatnia a két csapatnak, nyílt sisakos küzdelem folyik, és minden érintett kockáztathat. Räikkönen is így gondolja, és így is tesz, tőle eddig szokatlan bátorsággal manőverezett már Szuzukában is, és ennek köszönhette győzelmét.
"Nagy verseny lesz az utolsó. Tavaly jók voltak az autóink Sanghajban, nagyon megszerettem a ringet" – árulta el Räikkönen, aki 2004-ben alig maradt el a győztes Rubens Barrichellótól. Pat Symonds, a Renault főmérnöke abban reménykedik, hogy Räikkönen a szuzukai felzárkózása során elhasználta új motorját, így az ő pilótái a Kínai GP-re kifejlesztett, bivalyerős V10-essel képesek lehetnek megverni a finnt.
Amikor a hét diadal is kevés a világbajnoki cím megszerzéséhez Kimi Räikkönen az idei hetedik győzelmét aratta, s beállította Alain Prost rekordját. A Professzor 1984-ben és 1988-ban is hétszer nyert, mégsem lett világbajnok – szintén mclarenesként. Összeállításunkban az egy-egy év során a legtöbb győzelmet arató, ám a vb-címről lecsúszó sofőröket vettük sorra. A táblázatban az évszám után az adott versenyző, valamint a világbajnok győzelmeinek számát tüntettük fel.