A konstruktőrök világbajnoksága maradt a tét a Formula-1-ben, de két versennyel az idény vége előtt csak az dőlt el, hogy a Ferrari hat év után elveszíti a trónt. Hogy a McLaren és a Renault közül ki ülhet fel rá, Japánban vagy Kínában derül ki.
Imago
Akárcsak képünkön, a konstruktôrök világbajnoki pontversenyében is fej fej mellett halad a Renault és a McLaren
Imago
Akárcsak képünkön, a konstruktôrök világbajnoki pontversenyében is fej fej mellett halad a Renault és a McLaren
Fernando Alonso Brazíliában megnyerte a pilóták világbajnokságát, így a Formula-1 nagyobb érdeklődéssel követett versenyfutása lezárult. A másik küzdelem, amelyben a csapatok játsszák a főszerepet, még nagyban tart, a McLaren és a Renault szinte a nulláról indul a hátralévő két versenyen. A szezon legelső futamától kezdve a francia team állt az élen, ám Brazíliában aratott kettős győzelmével a McLaren átvette a vezetést.
Räikkönen: Minden lehetséges
Kimi Räikkönen Szuzukában cáfolni és megerősíteni sem tudta azokat a pletykákat, amelyek szerint 2007-ben a Ferrarihoz szerződik.
"Ez nem új szóbeszéd, már vagy három év is eltelt azóta, hogy először hallottam. Igaz, most, hogy kiderült, jövőre lejár a szerződésem, mindenki kombinál, és az újságírók izgatottan írják a legújabb pletykáikat. De az az igazság, hogy a McLarenre összpontosítok, mert tudom, hogy remek csapat, nincs értelme elmenni innen. Persze a következő évad végén újra fel kell mérni az erőviszonyokat, és újabb döntést kell hozni" - fogalmazott a finn.
Két ponttal előzi meg a Renault-t, azaz ha valamelyik pilótája nyer, és a másik is dobogóra áll, miközben a Renault versenyzői egyetlen pontot sem szereznek, Kínába már világbajnokként megy. Kettős McLaren-siker esetén még két pontot is szerezhet a Renault, a 18 egységnyi különbség ugyanis már akkor is elég lesz az éllovasnak, ha az idényzárón a Renault arat kettős győzelmet, ő pedig nem szerez pontot. Az ezüstnyilak" ugyanis a szuzukai diadalukkal tízre növelnék idei sikereik számát (pontegyenlőség esetén ez dönt), jelenlegi hét győzelmével a Renault nem tud versenyre kelni velük.
Mivel az első összetettbeli diadalára pályázó francia csapat autói megbízhatóak, nincs rá sok esély, hogy Szuzukában eldőljön a konstruktőr-vb sorsa. Ha pedig az időjárás-jelentéseket figyelembe vesszük, a hét végére jósolt szakadó esőben nem biztos, hogy kijön a McLaren-Mercedesek utóbbi hónapokban állandósuló erőfölénye.
Az újdonsült világbajnok, Alonso szerint a Renault az időjárástól függetlenül képes lehet megszakítani a McLaren ötversenyes sikersorozatát. Azután, hogy megnyertem az egyéni világbajnokságot, biztosan többen foglalkoznak velem, mint korábban. Ám ha az autóban ülök, minden ugyanolyan lesz, mint a többi futamon. Én komolyan gondolom, hogy mi voltunk a legjobbak a szezonban, így csalódott lennék ha elveszítenénk a csapatvébét" - fogalmazott Alonso. Räikkönen, aki 2003 után másodszor végez az egyéni világbajnokság második helyén, vigaszdíjként nyerheti meg az istállók küzdelemsorozatát. Az elmúlt versenyek alapján nem túlzás két győzelmet elvárni a hátralévő futamokon. Brazíliában remek csatát vívtam csapattársammal az elsőségért, és bízom benne, hogy ezt Szuzukában folytathatjuk" - mondta Räikkönen.
A McLaren az összetettbeli sikerével utolérheti az örökranglistán kilenc vb-címmel a második helyen álló Williamst, ráadásul az idén először úgy nyerheti meg a konstruktőr-vb-t, hogy nem az ő pilótája a világbajnok. A Ferrari persze még így is kimagaslik a mezőnyből, a maranellóiak 14 csapat-vb-címmel büszkélkednek. A legutóbbi hat elsőséget ők szerezték meg, mint ahogy Szuzukában sem találtak legyőzőre 1999 óta.