Sóvárgás a sós vizű tó után

TÓTH ANITA jelenti Sitra RoadbólTÓTH ANITA jelenti Sitra Roadból
Vágólapra másolva!
2005.09.28. 04:10
Címkék
A semmi közepén egy kis, sós vizű tó - így írhatnánk le röviden Sitra Roadot. És mégis, több tucat versenyző vágyott rá mindennél jobban, hogy elérje ezt az elhagyatott részt, itt volt ugyanis a Fáraó-rali második napi táborhelye. A rendezők úgy döntöttek, mindennap előbbre hozzák a rajtot, hogy a versenyzőknek kevesebbet kelljen a sivatagban aszalódniuk, mivel előző nap többüket is kiszáradással kellett kezelni az orvosi sátorban.
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett

Persze a pilóták nem elsősorban a hőség, hanem a jó eredmény miatt igyekeztek nagyon. És abban mi, magyarok szerencsére nem szenvedtünk hiányt.
Az autósoknál Stéphane Henrard immár a második szakaszgyőzelmét aratta (kettőből), másodikként azonban ezen a napon is a Palik László, Darázsi Gábor páros érkezett meg. Érdekes volt elöl menni, Henrard is kereste az utat, meg mi is: Gabit dicséri, hogy egyszer sem tévedtünk el - mondta Palik. - Nagy szerencse, hogy a dűnék közül idejében sikerült kimenekülnünk, mert a homok a melegtől kezdett vészesen megpuhulni. Szerintem jól mentünk.”

Jól bizony, csakúgy, mint a Szalay Balázs, Tagai Róbert duó, amely negyedikként ért célba, és az összetettben az ötödik pozícióba zárkózott fel. Az Opel-pilóta az első ötven kilométeren két riválisát is utolérte, később azért veszített némi időt, mert a velük való harcban a porban nem vette észre az út közepén lévő sziklát, és bal hátsó defektet kapott. Kezdhette elölről a felzárkózást. Rá-adásul a forró aljlemez előző nap tenyérnyi vízhólyagot égetett a bal sarkára, úgyhogy ezen a napon összeszorított foggal taposta a féket.

Kis Sándor és Czeglédi Péter egy kicsit óvatosabb volt a szokásosnál, mert a lengéscsillapító nem tökéletes, és többször is odacsapták a Nissan hátulját. A pilóta vigyázott a kocsira, ami nem akadályozta meg abban, hogy sorra megelőzze a riválisokat. Az utolsó nagy dűnénél tolatott egy kicsit, de ásni nem kellett, és ez volt a legfontosabb. A hetedik helyével a 12.-re jött fel az összetettben.

Vissza a múltba - vagy hova?!
A bahariai benzinkútnál egyszerre hárman dolgoznak egy autó megtankolásán - méghozzá nagyon keményen. Mert bár a töltőállomás első látásra úgy néz ki, mint bármelyik európai kút, hamar kiderül, hogy a generátort itt hírből sem ismerik - kézi erővel, tekerős módszerrel pumpálják a kocsiba az üzemanyagot.
Szélsebes tempóban forgatják a kart, ám az ötven litert így is több mint negyedóra alatt sikerül bevarázsolniuk a tankba. Baksissal együtt (no meg beszámítva, hogy itt ma a uristák” miatt minden a másfélszeresébe kerül), körülbelül 3500 forintnak megfelelő összeget fizettünk - ötven liter benzinért.
A kutasok köszönik szépen, hajlonganak szüntelenül, aztán meg majdnem hanyatt esnek rémületükben, mert érkezik egy kamion - ezerliteres tankkal…

Fáraó-rali, Vk-futam
2. nap, Baharia-Sitra Road (össztáv: 362.99 km, ebből szelektív szakasz: 359.46 km).
Autósok: 1. Henrard, De Roissard (belga, francia, Volkswagen Buggy) 3:53:04, 2. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 12:57 perc hátrány, 3. Traglio, Briani (olasz, Nissan Pathfinder) 13:39 p h., 4. Szalay, Tagai R. (magyar, Opel Frontera) 16:03 p h., …7. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 27:54 p h.

Motorosok: 1. De Gavardo (chilei, KTM) 3:54:26, 2. Casteu (francia, KTM) 17 másodperc hátrány, 3. Coma (spanyol, KTM) 1:54 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Henrard, De Roissard 6:42:21, 2. Palik, Darázsi G. 26:47 p h., 3. Traglio, Briani 41:25 p h., …5. Szalay, Tagai R. 43:34 p h., …12. Kis, Czeglédi 1:53:23 ó h.
Motorosok: 1. Coma 6:55:23, 2. De Gavardo 1:10 p h., 3. Casteu 3:35 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik