A Red Bull-istálló bejelentette, hogy a hátralévő három versenyen is Christian Klien versenyez, a Williams által agyrázkódás miatt pihentetett Nick Heidfeld rejtélyes kerékpárbaleset miatt továbbra sem ülhet autóba, míg Jenson Button előrehaladott tárgyalásokat folytat a Williamsszel 2006-ra és 2007-re szóló szerződésének felbontásáról.
Akárcsak egy évvel ezelôtt, az idén is Jenson Button az átigazolási piac fôszereplôje
Akárcsak egy évvel ezelôtt, az idén is Jenson Button az átigazolási piac fôszereplôje
Eme történések fényében időszerűnek gondoljuk a pilótapiac kivesézését, illetve a jövő évi csapatfelállások áttekintését. Kezdjük Buttonnal! A BAR angolja tavaly ugyebár kétéves megállapodást írt alá a Williamsszel, de megbánta, és inkább a BAR-nál akar maradni. A csapat állítólag három évre 88 milliót lenne hajlandó a pilótára áldozni, és már ajánlott is 21-et a Williamsnek a szerződés felbontása érdekében. A grove-iak ezt visszautasították, ami furcsa, hiszen a BMW-vel együtt számos szponzor is távozni fog, és nem lesz olyan sok pénze Sir Frank Williamsnek.
Ha megtartja Buttont, elesik a 21 milliótól, lesz egy kedvetlen pilótája, aki évi tízmillió fontjába kerül, amelynek nagy százalékát megspórolhatná, ha egy kevésbé neves sofőrt (mondjuk, Antonio Pizzoniát) szerződtet. A másik megoldás, ami valószínűbb, hogy Williams megpróbálja feljebb srófolni Button árát. Ha így van, az angol marad a BAR-nál, és a 2006-os idényben olcsó sofőrként Pizzonia lesz Mark Webber csapattársa. Nick Heidfeld szerződésének meghosszabbítását csütörtökig nyélbe kell ütni, de mivel a német 2007-re és 2008-ra aláírt a BMW-hez, nem valószínű, hogy a Williams megtartja, inkább elengedi a müncheniekhez. A Saubert felvásárló, emiatt Svájcban működő BMW Peter Saubertől megörökölte Jacques Villeneuve 2006-os szerződését. Kérdés, hogy megéri-e neki drágán kivásárolni a kanadait, és a jövő építése érdekében beültetni a GP2 pontversenyének élén álló Nico Rosberget vagy a csapat imázsának építése érdekében az első idényében még megtartja a száguldó cirkusz egyik legnépszerűbb arcát?
Szavazás
A Red Bull, amelynek a Minardi felvásárlása után immár két csapata van (a tartalékot 2008-ra Faenzából Angliába költözteti), az első számú alakulatában tartja David Coulthardot, a fennmaradó Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Scott Speed trióból pedig várhatóan az osztrák ül be mellé. Ezt támasztja alá, hogy az idény utolsó három futamán is ő indulhat el. A Jordanből Midlanddá alakuló gárdában Anthony Davidsoné lehet az egyik autó, míg a másikba hiba lenne nem megtartani az összes 2005-ös futamot befejező, tehát roppant megbízható Tiago Monteirót. A Ferrari összeállítása Felipe Massa érkezésével már adva van, míg a Renault, a McLaren és a Toyota minden bizonnyal nem változtat.