Schumacher az elmúlt öt évből 2001-ben, 2002-ben és 2004-ben is az adott év világbajnokaként érkezett Monzába, 2000-ben és 2003-ban pedig kulcsfontosságú diadalt aratott a vb-cím felé vezető úton. Az idén viszont éppen a Ferrari hazájában, Olaszországban dőlhet el matematikailag is, hogy a hétből nem lesz nyolc. A Ferrari német pilótája 40 pontos hátrányban van a listavezető Alonsóhoz képest, és ha a spanyol több pontot szerez nála Monzában, a hátralévő négy versenyen Schumi nem foghatja be őt.
Alonso nem is Schumachertől tart, számára már csak Räikkönen jelent veszélyt. A finnek a jelen állás szerint meg kell nyernie mind az öt hátralévő versenyt, ha el akarja hódítani a trófeát, de még így is Alonsótól függ a küzdelem végkimenetele. A spanyolnak ugyanis elég három negyedik és két harmadik hely ahhoz, hogy megőrizzen egy pontot a fórjából. Ha pedig nyer is egy versenyt, gyakorlatilag el is dől a vb-cím sorsa.
Räikkönen reményeit csak a továbbra is gyors és az eddiginél jóval megbízhatóbb McLaren-Mercedes tarthatja életben, Räikkönen kiesése a vb-küzdelem szempontjából Alonso győzelmével ér fel. A McLaren autói egyértelműen gyorsabbak a Renault-knál, és a jelenlegi felállást tekintve a konstruktőrök közötti kilencpontos hátrányából kényelmesen előnyt tud kovácsolni a hátralévő versenyeken.
Csakhogy ez a finnek nem elég, ha mindig Alonso Renault-ja érkezik meg a McLaren-Mercedesek mögött. Räikkönennek csapata kettős diadalai mellett arra is szüksége van, hogy más istállók pilótái is beférjenek a McLaren-Mercedesek és a Renault-k közötti űrbe, ami F1-es szinten mérve elég nagy, körönként úgy fél másodperc. A BAR és a Toyota lehet Räikkönen segítségére, ha Jenson Button, Jarno Trulli vagy Ralf Schumacher egy-egy futamon nagyot tud alkotni, beleszólhat a vb végkimenetelébe. Bár a Ferrari igen rapszodikus, néhány nagy dobása még Michael Schumachernek is lehet - elvégre az ő megüresedő trónjáról van szó. ---- K ---- &