A vadonatúj pályáról az egyik régire

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.08.31. 00:15
Címkék
Monzába általában a Formula-1 egyik legnagyobb klasszikusa, a belgiumi Spa-Francorchamps versenypálya után érkezik a mezőny. Az idén helyet cserélt a Belga és az Olasz GP, de a másfél hete megrendezett isztambuli ring azonnal kiérdemelte a legelismerőbb jelzőket, és máris a spaihoz hasonló áhítattal beszélnek róla a pilóták és a csapatvezetők.
"Remek versenypálya, nyugodtan állíthatjuk, hogy ez az új Spa. Végre olyan aszfaltcsíkot építettek, amely nem hordozza magában a többi ring unalmas vonásait. Szerencsére itt megszabadultunk jó néhány általánosságtól, ez a pálya bebizonyította, hogy lehet még újat alkotni. Annyiban jobb is a belga helyszínnél, hogy itt közel van a repülőtér, a nagyváros, a hotelek és a nyüzsgés. Persze ettől még Spa is szenzációs" - fogalmazott Ron Dennis, a McLaren elnöke, aki szerint néhány bonyolult kanyar elég ahhoz, hogy megnehezítse a versenyzők dolgát, ezáltal óriási kihívássá tegye az aszfaltcsíkot.A török pálya legjellegzetesebb része a nyolcas hajlat, amelyről az első hétvége után azt mondta a pilóták egy része, hogy a legjobb kanyar az egész F1-ben. A négy, kisebb kanyarívből és az őket összekötő három egyenesből álló kombinációban 150 és 200 kilométeres sebesség között száguldanak végig a versenyzők, akik számára roppant nehéz megtalálni azt a lehető legnagyobb sebességet, amelynél még nem csúsznak ki a pályáról.

Láthattunk is a versenyhétvégén hibázó pilótákat, szinte mindenkit megtréfált a nyolcas kanyar, a legemlékezetesebb Juan Pablo Montoya kisodródása volt a futam utolsó előtti körében, amikor Fernando Alonso ezt kihasználva elvette a kolumbiaitól a második helyet.

Monzában már az összes kanyar klasszikus, az 1922-ben épített pálya legjellegzetesebb hajlata talán a célegyenes előtti Parabolica, amely régen döntött volt, most azonban már sokkal egyszerűbb - igaz, olykor mostanában is hibáznak itt a pilóták.

A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!


Módosítások Interlagosban
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) arra utasította a Brazil Nagydíjnak a hónap utolsó hétvégéjén otthont adó interlagosi versenypálya tulajdonosait, hogy a biztonság érdekében módosítsanak rajta. A 2003-as, esős viadal után meg kellett szüntetni a vízátfolyásokat, valamint átláthatóbbá kellett tenni a boxutca be- és kijáratát.

Csalt-e a Renault?
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke szerint istállója nem szegte meg a csapatutasításokra vonatkozó szabályt, amikor Giancarlo Fisichellát a Török Nagydíj első körében megelőzte Fernando Alonso. "Csapatként dolgozunk, és Giancarlo pontosan tudja, hogy ha lassabb Fernandónál, jobban járunk, ha nem küzd ellene. Akkor lassúbb volt az autója, és ez volt az ésszerű megoldás. Mindenesetre örülünk, hogy az ellenfelünk úgy látja, csak úgy győzhet le, ha ilyen próbálkozásokkal igyekszik kizökkenteni minket" - mondta Briatore Pedro de la Rosának, a McLaren tesztpilótájának felvetésére. ---- M ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik