Gál István nem akart sietni. De elég volt meglátnia a közönséget a pályák szélén, és máris tövig nyomta a gázpedált. Aminek az lett a vége, hogy alig másfél kilométerrel a rajt után fejtetőre tette saját építésű versenygépét. Fortuna abból a szempontból kegyes volt az összetettben vezető pilótához, hogy a bukfenc után talpra állt a kocsi, úgyhogy csak egyes fokozatba kellett kapcsolni, és indulni tovább. Persze az első hely ezzel el is úszott (az ötödik még így is megvolt), de az nem olyan nagy veszteség, hiszen a Hungarian Baja első napján valószínűleg nem sok múlik majd.
Fájós könyök ide vagy oda, Kis Sándor pokoli iramot diktált (Fotó: Meggyesi Bálint)
Fájós könyök ide vagy oda, Kis Sándor pokoli iramot diktált (Fotó: Meggyesi Bálint)
A kilenc kilométeres prológ eredménye a megszokottól eltérően számít a végelszámolásnál, de ha figyelembe vesszük, hogy ma 230 kilométeres szelektív szakasz is szerepel a programban, akkor nincs mit csodálkozni azon, hogy a versenyzők nem törték össze magukat a prológgyőzelemért. A legjobb időeredményt a lett Maris Saukans autózta ezen a szakaszon, akinek az idén már Világkupa-pontja is van, és sárga Oscarjával rutinos Dakar-menőnek számít.
Másodikként Kis Sándor érkezett, aki kénytelen könyökvédővel versenyezni, mert nemrég egy teszten megsérült. Ez azonban nem akadályozza meg abban, hogy pokoli gyorsan közlekedjen. Tartanak is tőle az ellenfelek rendesen. Még a szlovák Jozef Sykora is, aki bár harmadikként ért célba a körversenyen, szerezhet még meglepetéseket.
A legnagyobb csapattal (11 versenyzővel) felvonuló Szalay Dakar Team autós párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László semmit sem kockáztatva a negyedik helyen ért célba, és a pilóta elégedett volt a szervizparkban, mivel az autó újabb fejlesztéseken esett át, és ezáltal a kigyorsításoknál még gyorsabb lett. Volt oka a jókedvre a csapatfőnöknek, hiszen a motoros és a kamionos géposztályban is sikeres volt az alakulata. Két keréken a Dakaron már bizonyító Varga Ákos nyerte meg a bemelegítésnek szánt szakaszt, pedig neki elég nehéz dolga volt, hiszen elsőként száguldott végig a pályán, amelyen egyáltalán nem voltak nyomok (a terepraliban titkos az útvonal, a versenyzők csak egy órával a rajt előtt kapják meg az itinert).
A négy kamionos induló közül egyértelműen Darázsi Zsolt a fő esélyes, hiszen ebben a versenyágban ő a legrutinosabb, és talán sokan emlékeznek még rá, hogy az idei sivatagi show egyik szakaszán negyedikként ért célba. Darázsi hozta is a papírformát, igaz, mindössze hat másodperccel előzte meg a szintén a Dakarra készülő Szobi Balázs vezette MAN-t.
Hungarian Baja, az ob 5. futama, Veszprém Prológ. Abszolút sorrend. Autósok: 1. Saukans, Uldis (lett, Oscar) 7:51, 2. Kis, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick Up) 7:59, 3. J. Sykora, M. Sykora (szlovák, Mitsubishi Pajero) 8:06, 4. Szalay, Bunkoczi (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 8:12, 5. Gál, Oroszlán (Art Off Road, G. Baba Proto) 8:17, 6. Rigler, Maurer (4x4 Off Road Club, Toyota RAV4) 8:22. Motorosok: 1. Varga Ákos (Szalay Dakar Team, KTM) 6:41, 2. Katrinak (szlovák, KTM) 7:07, 3. Randysek (szlovák, KTM) 7:18. Kamionosok: 1. Darázsi, Kamarás, Laklóth (Szalay Dakar Team, MAN) 9:51, 2. Szobi, Éder, Jobbágy (Flex Dakar Team, MAN) 9:57, 3. G. Walcher, Niemz, M. Walcher (német, Unimog) 11:04