Újpesti alsó rakpart, délután fél három. Az utat már lezárták, lassan a helyükre kerülnek a gumibálák, a molinók, és érkeznek az első szurkolók. Hozzák a székeket, letáboroznak a korlát mellett, sztoriznak, jól érzik magukat. Egyáltalán nem zavarja őket, hogy csak három óra múlva jelenik meg az első autó a rakparton. Nekik már biztos a helyük, nem maradnak le semmiről.
Turán Frigyes kamatoztatta a gyorsasági versenyzôként szerzett tapasztalatait, nagyszerûen kígyózott végig a pályán, és az övé lett a közönségszórakoztató prológ elsô helye (Fotó: Czagány Balázs)
Turán Frigyes kamatoztatta a gyorsasági versenyzôként szerzett tapasztalatait, nagyszerûen kígyózott végig a pályán, és az övé lett a közönségszórakoztató prológ elsô helye (Fotó: Czagány Balázs)
A Michelin Budapest-rali prológját immár hagyományosan az újpesti alsó rakparton tartják, és a sportág népszerűségének hála az is megszokott, hogy erre az eseményre több ezer ember kíváncsi. Az idén sem volt ez másként. Bár végig lógott az eső lába, az égiek végül megkímélték a nézőket és a versenyzőket is.
Noha a prológ eredménye nem számít a végelszámolásnál, presztízs szempontból azért fontos, ki nyer, ezért aztán a párosok általában "odateszik" magukat. Mivel az országos bajnoki viadallal párhuzamosan Európa-kupa-futam is zajlik, először utóbbi résztvevői mérik össze tudásukat. Persze, a nézők az ob-mezőnyt várják, hiszen abban autóznak a World Rally Carok.
Nem is kell sokat várni, hiszen ezúttal a megszokottól eltérően nem a végére hagyják a csattanót - a legjobbak nyitják a sort. A bajnoki címvédő Turi Tamás fel is adja a leckét a vetélytársaknak: magasra teszi a lécet (42.7 másodperc), a többiek igyekezhetnek, ha át akarnak ugrani fölötte. Turi egyébként is nagyon elszánt, és erre szükség is van, főleg, ha meg akarja védeni bajnoki címét. Márpedig ez a terve.
Jönnek a többiek. A trónkövetelő Spitzmüller Csaba mögötte végez három tizedmásodperccel, Herczig Norbert hattal, a tavalyelőtti bajnok, Benik Balázs nyolccal, a hatszoros abszolút első ifjabb Tóth János pedig még többel - ő nem sietett nagyon ezen a szlalompályán.
Ami meglepő, hogy Bútor Róbert a kis piros Saxóval a harmadik pozícióban ér célba, befurakodva a topautók és a toppilóták közé, a legjobb Szuper1600-as sofőrként. És ezzel még nincs vége. Amikor már mindenki azt hiszi, megszületett a végeredmény (legalábbis ami a legjobb hármat illeti), akkor száguld a pályára Turán Frigyes. A Mitsubishi Lancer pilótájának fekszik a pálya, ami nem is csoda, hiszen korábban gyorsasági autóversenyző volt, méghozzá nagyon eredményes. A többszörös túraautó-bajnok gond nélkül kerülgeti a bójákat, precízen, pontosan - úgy, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Az ideje 42 másodperc, hét tizeddel jobb, mint Turié, úgyhogy ő nyeri meg a közönség szórakoztatására kitalált körversenyt.
Az igazi küzdelem természetesen még csak ezután következik, ma délelőtt a Mátrában, délután a Hungaroringen tartják a gyorsasági szakaszokat.
19. Michelin Budapest-rali a Mol-kupákért, az Agip ob 6. futama, Budapest Prológ. Abszolút sorrend: 1. Turán Frigyes, Csökő Zoltán (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 42.0, 2. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 42.7, 3. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Citroen Saxo Szuper1600) 42.9, 4. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 43.0, 5. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 43.3, 6. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 43.5 ---- T ---- N