Szalay Balázs mindig kitalál valami újdonságot: most éppen azt, hogy külföldi tagokkal bővíti ki csapatát. A Dakaron töltött hosszú évek alatt rengeteg ismeretséget kötött, így lett az alakulat tagja az idén februárban a sivatagi show-t első (de nem egyetlen) magyar motorosként teljesítő Varga Ákos, és így kerültek képbe a többiek is.
Az ötletgyáros, Szalay Balázs (jobbról a második) a környezô országokban is szeretné megismertetni, népszerûsíteni a sivatagi show-t (Fotó: Meggyesi Bálint)
Az ötletgyáros, Szalay Balázs (jobbról a második) a környezô országokban is szeretné megismertetni, népszerûsíteni a sivatagi show-t (Fotó: Meggyesi Bálint)
Amikor az alakulat egyik főtámogatója, a Mol úgy döntött, hogy regionális csapatot nevez a januári viadalra, Szalay kész tervvel állt elő. Szlovákiából megnyerte magának az egyik legnagyobb nevű motorost, Jaroslav Katrinakot, aki amellett, hogy kitűnő enduróversenyző, azzal is felhívta magára a figyelmet, hogy 1999-ben a későbbi sztárokat megelőzve szakaszt nyert a Dakaron.
Romániából a szintén enduróban vitézkedő Szilveszter Zsolt csatlakozott a Mol-csapathoz. Ô a legutóbbi sivatagi versenyen szerelőként vett részt, mert az az elve, hogy előbb megismeri, és csak utána próbálja legyőzni az ellenfelet. Sportágában ő is a kiemelkedő versenyzők közé tartozik, és bár már nem fiatal (45 éves), a világ legnehezebb tereprali-viadalában éppen az a jó, hogy nem elsősorban a tinédzserek számára találták ki, mivel itt nemcsak a gyorsaság, hanem a megfontoltság is nagyon fontos. Egy autós párossal is bővült a csapat: Horvátországból Zvonimir Martincevic és Marin Frcko januárban immár harmadszor vág neki az embert próbáló távnak egy dízel Toyota Land Cruiserrel. A duót első nekifutásra legyőzte a Szahara, az idén azonban már célba ért, és bízik a sikeres folytatásban.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szintén szeretne javítani a januári eredményén (21. hely), és erre jó esélye van, hiszen a zöld Opel Frontera sokkal kiforrottabb, mint korábban. ,,Azért szerettünk volna tovább lépni, hogy a környező országokban, ahol esetleg még nem örvend akkora hírnévnek a Dakar, megismertessük az emberekkel a sivatagi show legendáját - mondta Szalay Balázs, a Mol Dakar Team vezetője. - Szervezésben mindenképpen nagyobb feladatot ró ránk a magasabb létszám, de szerintem megoldjuk.
A csapat - amely immár 20 (!) tagú, és ez a gyári alakulatokat leszámítva elég nagynak számít - természetesen nem létezhet biztos háttér nélkül: három szerviz- és egy versenykamiont neveztek a viadalra. Utóbbit Darázsi Zsolt vezeti, aki immár rutinos sivatagjáró - tavaly a komplett mezőnyt meglepve negyedikként ért célba az egyik szakaszon. A teljes együttes legközelebb a jövő hét végén jön össze: a Veszprém környékén tartandó Hungarian Baján a motorosok és az autósok is rajthoz állnak, sőt az egyesület két kamionnal is képviselteti magát.