Marcus Grönholm, a Finn Ralik koronázatlan királya - a hét végén immár ötödször diadalmaskodott a rendkívül magas átlagsebességéről (110 km/óra fölötti), illetve a nagy ugratóiról elhíresült viadalon. A második helyen a világbajnoki pontverseny éllovasa, Sebastien Loeb érkezett, a harmadikon pedig Grönholm csapattársa, az észt Markko Märtin. A két Peugeot-pilóta dobogós helyezése egyben azt is jelenti, hogy az oroszlános márka - ha csak egyetlen egységgel is - átvette a vezetést a gyárók versengésében a Citroëntől.
Marcus Grönholm (jobbra) és Timo Räutiäinen idei elsô, a finnországbeli ötödik gyôzelmét ünnepelte
Marcus Grönholm (jobbra) és Timo Räutiäinen idei elsô, a finnországbeli ötödik gyôzelmét ünnepelte
De ne szaladjunk ennyire előre! Marcus Grönholm az idén eddig háromszor állhatott a dobogó második fokára, de egészen eddig a versenyig nem volt esélye a győzelemre. A második nap vége előtt nem sokkal fél perc körüli volt az előnye, amely 1:07 percre nőtt, amikor a címvédő Loeb az utolsó gyorsaságin defektet kapott. És Grönholm zsenialitására jellemző, hogy bár a záró napon egyetlen szakaszgyőzelmet sem aratott, az előnyéből mindössze három tizedmásodpercnyit (!) veszített a leintésig, pedig voltak apróbb műszaki gondjai. A finn pilóta egyébként az első napi harmadik szakaszon állt az élre, és attól kezdve már ki sem engedte a kezéből a vezető pozíciót.
"Tökéletes verseny volt - értékelt Grönholm. - Az első perctől kezdve tudtuk, hogy nyerhetünk, de csak az utolsó éjszaka alhattunk nyugodtan, már a biztos vezetés tudatában. Nem volt könnyű viadal, végig nagyon észnél kellett lenni, ráadásul nekem még Timo miatt is aggódnom kellett, mivel az első napon megsérült a háta egy ugratónál, úgyhogy attól kezdve minden nagyobb dobbantóra óvatosabban hajtottam rá. Csodás volt itthon győzni."
Az eddig lezajlott tíz viadalból hetet megnyerő Loeb az első napon még versenyben volt a későbbi győztes finnel, ám az említett defekt megpecsételte a sorsát. Persze, a világbajnoki címvédőnek nincs oka elkeseredni, hiszen még így is 28 ponttal vezet az összetettben.
Petter Solberg az első két napon küszködött az autója rossz beállításaival (a nagy sietségben több apró hibát is elkövetett), utóbb meg már azért is kellett sietnie, nehogy utolérje tavalyi csapattársa, az időközben Fordra váltó Mikko Hirvonen. Bár ez nem sikerült a fiatal finnek, a "kék ovál" márka így is eredményes hétvégét zárt, hiszen mindkét versenyzője pontot szerzett - Hirvonen mögött ugyanis Gardemeister ért célba a hatodik helyen. Utóbbi pilóta sokáig harcban volt a harmadik pozícióért, ám egy defekt miatt több mint két percet veszített, és egyben az esélyét is a dobogós helyezésre.
A további pontszerző pozíciókban a mitsubishis Harri Rovanperä (váltógondok hátráltatták), illetve Francois Duval végzett. A Citroën belga pilótája rendkívül óvatos, mióta visszavették a csapatba - valószínűleg nem akarja kockáztatni, hogy megint kitegyék a szűrét.
Folytatás három hét múlva, immár aszfaltos pályákon, Németországban. ---- F ---- A