Franciaországban ma megkezdődik az idény tizedik versenyének programja, de a szurkolók és a csapatok többsége még mindig a két héttel ezelőtti indianapolisi futammal foglalkozik. A Michelin - amelynek partnerei nem álltak rajthoz az Egyesült Államokban, mert a gumi alkalmatlan volt a versenyzésre - nem tart attól, hogy az FIA 2008-ban, a jelenlegi szerződések lejártakor már csak egy abroncsgyárral egyezne meg, kizárva ezzel a francia gyárat a Formula-1-ből. A tengerentúlon a jegyek árának megtérítéséért pereskedők a Michelin visszafizetésre tett ígérete ellenére sem vonták vissza a feljelentésüket.
Michael Schumacher (balra) és Jarno Trulli tudja, hogy mindenki a maga érdekeit tartja a legfontosabbnak, és ez olykor széthúzáshoz vezet
Michael Schumacher (balra) és Jarno Trulli tudja, hogy mindenki a maga érdekeit tartja a legfontosabbnak, és ez olykor széthúzáshoz vezet
A pilóták közben kiadtak egy közös nyilatkozatot, amelyben leírták, hogy megegyeztek az indianapolisi pálya 13-as kanyarjának átépítéséről. Azonban ezt a megállapodást nem írták alá a Ferrari és a Jordan versenyzői, tehát nem lehet azt mondani, hogy teljesen egyhangú lett volna a döntésük.
Michael Schumacher és Tiago Monteiro a pilóták hivatalos sajtótájékoztatóján elárulta, hogy őket meg sem kérdezték erről, de ezt annak tulajdonították, hogy a többiek sejtették: úgysem írták volna alá.
Monteiro a Jordan-Toyotával dobogóra került Indianapolisban ("Amikor hazaértem Portugáliába, olyan volt a hangulat, mintha újra futball Európa-bajnokság lenne" - mondta talán kissé túlzóan), de a silverstone-i csapat nem értékeli túl ezt az eredményt, már el is készítette autójának javított változatát.
Szavazás
Az előzetes tervek szerint már most bevetették volna, de úgy tűnik, legkorábban a Német GP-n gurul pályára az EJ15B.
A Saubernél is zajlik az élet, a BMW által felvásárolt csapat sorsáról főtámogatója, a Petronas tárgyal, míg Jacques Villeneuve 2006 végéig szóló szerződése veszélybe került. A kanadairól a bajoroknak kell dönteniük, és minden bizonnyal nagyban függ a jövője a szezon hátralévő részében nyújtandó produkciójától. A nagyobb istállók a vb-címért folyó csatára összpontosítanak, a Ferrari indianapolisi ajándékpontjai után a michelines élcsapatok megpróbálják visszaállítani a korábbi különbséget. Csakhogy ehhez Schumiéknak is lesz egy-két szavuk.