A tegnap kalandja kétségtelenül Szalay Balázs és Tagai Róbert nevéhez fűződött a tereprali Világkupa török viadalán, bár ők valószínűleg szívesen lemondtak volna erről a "dicsőségről". Történt ugyanis, hogy 16 kilométerrel a cél előtt a magyar páros egy füves, mocsaras részen lassú tempónál becsúszott az árokba. Ezzel még nem is lett volna semmi baj, hiszen az autó egyáltalán nem sérült meg, és a versenyzőknek sem esett bajuk, csakhogy az árok másfél-két méter mély volt, és lehetetlen volt belőle kikászálódni.
Szalayék másfél órát vesztegeltek az árokba borult Frontera mellett, mire jött a segítség. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy bajuk nem esett, így folytathatták a versenyt
Szalayék másfél órát vesztegeltek az árokba borult Frontera mellett, mire jött a segítség. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy bajuk nem esett, így folytathatták a versenyt
Szalayék vártak, vártak, hátha jön egy kamion, amely kihúzza őket, ám a versenyben lévő monstrumok olyan hátrányban voltak hozzájuk képest, hogy másfél órán keresztül semmi érdemleges sem történt. Pontosabban annyi, hogy az egyik orosz versenyző annyira megijedt Szalayék Opeljének látványától, hogy riasztotta a mentőhelikoptert, amelynek személyzete nem értette, mit keres ott, amikor a pilótáknak a világon semmi bajuk sincs.
Másfél óra elteltével aztán megérkezett Szalayék assistance-kamionja, és alig húsz másodperc leforgása alatt kirántotta az árokból a kocsit, amely így folytathatta útját a célig. Szalay vigasztalhatatlan volt, már csak azért is, mert a mögüle induló és a második ellenőrző ponton még bőven mögötte lévő Matthias Kahle a nap meglepetését okozva az ötödik helyen végzett. A magyar páros így a 18. helyre (az utolsó előttire) esett vissza az összetettben, és bár nem reménytelen a helyzete, a pontszerzésről alighanem le kell mondania.
Az élmezőnyben az autósoknál ismét a papírforma érvényesült: a három gyári pilóta szinte teljesen egyszerre érkezett meg a célba a rajtolása sorrendjében - de kétpercenként indultak, így ezen a napon Giniel de Villiers, Bruno Saby, Jean-Louis Schlesser volt a sorrend. Ez azt jelenti, hogy a dél-afrikai pilóta a három szakaszból eddig kettőt megnyert, az összetettben azonban továbbra is az autóépítő fenomén, Schlesser vezet.
A motorosoknál Cyril Despres leiskolázta a mezőnyt: több mint 13 perccel előzte meg honfitársát, David Casteu-t, és természetesen az összetettben is az élen áll.
Török Rali, a Világkupa 4. futama 3. nap, Ürgüp-Sivas (össztáv: 431.12 km, ebből szelektív szakasz: 299.13 km). Autósok: 1. Giniel de Villiers, Tina Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 3:32:11, 2. Saby, Perin (francia, Volkswagen Touareg) 1:38 perc hátrány, 3. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 3:17 p h., …18. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 2:02:29 óra h. Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 3:54:42, 2. Casteu (francia, KTM) 13:04 p h., 3. De Gavardo (chilei, KTM) 15:07 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Francois Borsotto 7:34:16, 2. De Villiers, Thorner 46 másodperc h., 3. Saby, Perin 1:23 p h., …18. Szalay, Tagai 2:42:07 ó h. Motorosok: 1. Cyril Despres 8:29:18, 2. De Gavardo 19:43 p h., 3. Casteu 40:53 p h.
Következik: 4. nap, Sivas-Erzurum (össztáv: 559.99 km, ebből szelektív szakasz: 183.31+148.56 km)