Egy ideig úgy tűnt, Aschenbrenner Györgynek megint sikerült a bravúr: tavaly ugyanitt egyszer már legyőzte az A8-as Mitsubishivel a sokkal fejlettebb technikának számító World Rally Carokat, és most megismételte a bravúrt. Hittük jó ideig, aztán végül mégis Spitzmüller Csaba nyerte meg a szombathelyi futamot. De erről majd később&
Az utólag elsônek kihirdetett Spitzmüller Csaba az idei negyedik futamgyôztes a magyar bajnokságban – a kiegyenlítettséget jelzi, hogy még senki sem tudott duplázni(Fotó: Unger Tamás)
Az utólag elsônek kihirdetett Spitzmüller Csaba az idei negyedik futamgyôztes a magyar bajnokságban – a kiegyenlítettséget jelzi, hogy még senki sem tudott duplázni(Fotó: Unger Tamás)
Pedig sima versenynek tűnt, és a végén Aschenbrennernek gratulált majd mindenki. Már azon tanakodtak, minek köszönhető "Asi" sikere, sokak szerint például annak, hogy a Mitsubishi végsebessége nagyobb, mint a WRC-ké, a szombathelyi gyorsaságikon pedig sok a hoszszú egyenes. De mindegy is, a lényeg - akkor úgy tűnt -, hogy ,,Asié" a húsz pont. ,,Jó volt a gumi, nagyobb technikai gond sem hátráltatott minket, így csak annyi dolgunk volt, hogy egy darabban behozzuk a kocsit a célba - mondta Aschenbrenner. - Egyáltalán nem kockáztattunk, főleg, hogy a huzatban pénteken megfázott a nyakam, úgyhogy alig tudom balra fordítani a fejem."
Vizsgálatot követően lett első a másodikból
A verseny közben azt lehetett hinni, hogy a második helyért zajlik az a pokoli csata, amelyet Spitzmüller Csaba és Tagai Tamás vívott. Az ütközet kísértetiesen hasonlított a kassaira, tizedmásodpercek döntöttek a szakaszokon, ment a nagy adok-kapok, főleg miután Spitzmüller a tegnapi második szakaszon túlcsúszott az egyik kanyarban, és lefulladt a Corollája. Jó néhány másodpercbe telt mire újraindította, úgyhogy Tagai hat tizedmásodperccel átvette a vezetést. A következő szakaszon újra Spitzmüller került lépéselőnybe (már ha négy tizedet annak lehet nevezni…), és így ment volna ez talán az idők végezetéig, ha a rendezők nem csak hat gyorsaságit írnak elő erre a napra. A pilóták becsületére legyen mondva: mindketten nagyon jól bírták az idegek harcát.
A végén Spitzmüller örülhetett jobban, mert ha minimális különbséggel is (4.2 másodperc), de megelőzte riválisát. Ráadásul két szakaszgyőzelmet is aratott - ami ahhoz képest, hogy először vezetett murván WRC-t, nem is rossz, sőt…
Persze Tagaiék sem voltak elkeseredve, hiszen állták a sarat, a küzdelem minden pillanatát élvezték, bár a pilóta a saját teljesítményével - szokás szerint - egyáltalán nem volt megelégedve.
És a végén kiderült, ők az első és a második helynek örülhetnek. A felügyelőtestület ugyanis a turbófeltöltő szabályoknak nem megfelelő változtatása miatt kizárta a távot a leggyorsabban teljesítő Aschenbrennert!
Herczig az időbüntetés ellenére remekelt
Így aztán az eredetileg negyedik pozícióba érkező Herczig Norbert végül harmadik lett, egyáltalán nem meglepő, hogy elégedett volt az autójával, valamint az eredményeivel, mivel ha nem lett volna a tíz másodperces büntetése, ő is beleszólhatott volna a jobb helyekért folyó küzdelembe.
Felzárkózásával és szakaszgyőzelmével alaposan ráijesztett volna az előtte csatázókra, ha ők nem a saját bajukkal, illetve egymás legyőzésével lettek volna elfoglalva. Herczig Fordjában egyébként nem működött az ALS, ami azt jelenti, hogy alacsony fordulatszámon az autó nem teljesített úgy, ahogyan kellett volna. Herczig azonban olyan hosszú időt töltött kétkerékhajtású autóban, hogy ez szinte egyáltalán nem jelentett gondot neki.
Beniknek rengeteg problémája volt
Az összetett pontversenyben továbbra is vezető Benik Balázs legszívesebben a fejét verte volna a falba idegességében, mert annyi gondja volt a hétvégén. Az első napon alig tudta az úton tartani az autóját, tegnapra ráadásul a kuplung is tönkrement, úgyhogy a tavalyelőtti bajnok másodperceket ,,hagyott ott" csak a rajtoknál. Ezután nem csoda, ha túl nagy élvezetet nem talált a versenyben.
A WRC-pilóták közül a fent említetteken kívül még Kiss Ferenc ért célba, végül az abszolút ötödik helyen - a Hyundai sofőrje a gumikkal szenvedett, mert nem volt elegendő megfelelő abroncsa, de az utóbbi évek tapasztalata után ő már annak is örül, ha versenyezhet. Az önindító hibája és egy megpördülés miatt jelentős hátrányba kerülő Michna Ottó nem látott esélyt arra, hogy a 60. helyről pontszerző pozícióba zárkózzon fel, ezért kiállt a versenyből.
Folytatás négy hét múlva - Veszprémben
Mobil1 - OTP Garancia-rali, az Agip ob 4. futama, Szombathely Abszolút végeredmény: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:09:06.2 óra, 2. Tagai Tamás, Tagai Róbert (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 4.2 mp h., 3. Herczig Norbert, Tóth Imre (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 15.7 mp h., 4. Benik Balázs, Varga István (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 52.9 mp h., 5. Kiss Ferenc, Penderik László (Magyar Motorsport, Hyundai Accent WRC) 1:09.9 p h., 6. Botka Krisztián, Mihalik Péter (Botka Sport Club, Mitsubishi Lancer Evo VI) 3:55.0 p h.
Az Agip ob állása 4 futam után. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila/Varga István 55 pont, 2. Spitzmüller, Kazár 41, 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 32, 4. Herczig, Tóth I. 28, 6. Tagai T., Tagai R. 27, 6. ifj. Tóth J., Bahor és Kiss F., Penderik 20-20
Következik (július 21-23.): Veszprém-rali, az ob 5. futama ---- K ---- A