Éjszaka is száguld a mezőny

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.06.01. 21:48
Címkék
Éjszakai gyorsaságik, a mezőny nagy része számára ismeretlen szakaszok, külföldi pilótákkal kibővült indulótábor - jó néhány újdonsággal szolgál a rali országos bajnokság harmadik futama, amelyet Kassa környékén tartanak meg a hét végén.
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)
Benik Balázs és Vinoczai Attila a legutóbbi gyôzelme után vezeti a pontversenyt(Fotó: Mirkó István)

A szlovákiai viadal hét év után került be újra a versenynaptárba, úgyhogy a fiatalabb pilóták közül sokan nem is versenyeztek ott. Számukra különösen nehéz, hogy a rendezők utasítása alapján mindössze négyszer lehet végigmenni az utakon a rajt előtt. A pályabejárás tegnap is volt, ma ismét lesz, a rajt pedig péntek délután 16 órakor Kassa főterén.

A viadal 4.5 kilométeres szuperspeciálissal kezdődik, amelyet a hagyományoktól eltérően nem a sokak által kedvelt autópálya-felüljárón rendeznek, hanem egy szabadidőpark területén, ahol több kört is megtesznek a versenyzők. Ez teljesen "nézőbarát" pálya, és az ott elért eredmény beleszámít a versenybe, nem úgy, mint a szokásos prológoké.

A második szakasz a Kassa kijárati táblától indul, és a nézői pontokat főútvonalon meg lehet közelíteni. A harmadik gyorsasági nagyon szűk, erdei úton vezet, ahol az út egyik oldalán sziklafal van, a másikon pedig víztározó, úgyhogy búvárok is lesznek szolgálatban, ha esetleg valaki lecsúszik az útról, ki tudják menteni. A harmadik szakasz sima közút, semmi különös - bár nincs olyan út, amelyen könnyű lenne gyorsan menni éjszaka. Márpedig a második kör (három gyorsasági szakasz) egészen biztosan sötétedés után zajlik majd. Ez is szokatlan a mieink számára, hiszen 1999-ben volt legutóbb nálunk kifejezetten éjszakai szakasz, azóta egyszer-kétszer belecsúszott ugyan a verseny az éjszakába, de csak egy-egy etappal, nem pedig egy egész körrel.

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Erről egyébként azt mondják a ralisok, hogy sötétben sokkal inkább egymásra vannak utalva az autóban ülő versenyzők, mint nappal, úgyhogy még többet számít, mennyire vannak összhangban egymással.

A szervizpark mindkét nap a városközpontban található bevásárlóközpont parkolójában lesz, de szombaton már nem éjszaka, hiszen akkor mindössze hat szakasz vár az indulókra.
Ezek közül az első és a negyedik, vagyis a nagyszalánci van a legközelebb a magyar határhoz, de érdekes lehet a herlanyi (Ránkfüred) gyorsasági is, hiszen ott van Európa egyetlen hideg vizű gejzírje. De ez még nem minden, van néhány olyan pont a pályán, amelyen percekig látni lehet az autókat. A harmadik szakasz van a legtávolabb a határtól, úgyhogy azt nem ajánlják a magyar drukkereknek.

Az Agip ob állása 2 futam után
Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 35 pont, 2. ifjabb Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 20, 3. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Skoda Octavia WRC) 19, 4. Turi, Kerék (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) és Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 12-12, 6. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC), Vizin, Táborszki (Bajai VSC, Ford Focus WRC) és Hideg, Szenner (Hideg Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 10-10
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik