Kezdjük a legfontosabbal: Székely Zsolt révén magyar pilóta is dobogóra állhatott a gyorsasági motoros Európa- bajnokság hazai viadalán. A szupersport géposztályban a pole pozícióból induló versenyző a rajtot talán egy pillanattal később kapta el, mint a viadalt utóbb megnyerő Guglielmo Tarizzo. Az első körben még második volt a magyar pilóta, a másodikban azonban visszacsúszott a negyedik pozícióba. Néhány körön keresztül változatlan maradt a helyzet, akkor Székely előzött, de arra már nem volt esélye, hogy a két éllovast utolérje.
Az első helyért egyébként parázs csata zajlott a már fent említett olasz pilóta, és honfitársa, Gilles Boccolini között. Az utolsó körben kétszer cserélt helyet a két versenyző, ám végül Tarizzo ünnepelhetett.
A magyar versenyző örömmel állt fel a dobogóra
No meg Székely Zsolt, aki a hét elején nem is gondolta volna, hogy a dobogóra állhat. Persze utólag azt mondja, lehetett volna jobb is. "Sajnos Aldrovandi sokáig feltartott, és hiába voltam gyorsabb, mint ő, az előnyöm nem volt akkora, hogy korábban meg tudjam előzni - mondta Székely. - Azért ez a harmadik hely sem rossz, nagyon örülök neki, hogy hazai pályán ilyen jól szerepeltem."
A Hungaroring ezúttal csak a pályaismeret szempontjából jelentett előnyt, a magyar szurkolók miatt nem annyira, mivel alig néhányan lézengtek csak a lelátókon. Pedig látnivaló lett volna bőven, és magyar sikerekben sem volt hiány. Az Eb-mezőnnyel együtt rajtoltak a szuperstock 600 kategória versenyzői, de természetesen külön értékelték őket.
Talmácsi Gergő könnyedén lehetett volna dobogós az Európa-kupában, ha a rajt utáni kanyarban nem megy neki valaki hátulról, és nem esik vissza emiatt az utolsó helyre. Így is volt azonban hazai pilóta a pódiumon, Soltész Attila, aki tavaly még az amatőrsorozatban indult, és a Team Suzuki karolta fel őt ebben az idényben. A Hungaroring motoros iskola vezetője, Szabó Attila tavaly minden futamon pontozta a pilótákat, és a legtöbb pontot gyűjtő versenyző - esetünkben Soltész - lehetőséget kapott az idén. És úgy tűnik, élni is tud vele: a második helye legalábbis ezt bizonyítja.
A 125 köbcentis kategóriában nem szereztek pontot a magyarok: Győrfi Alen a 17., Kovács Nikolett a 21. helyen végzett, Magda Attila pedig kiesett a versenyből. Utóbbi pilóta egyébként egy újonnan fejlesztett márka, az FGR képviseletében állt rajthoz, és bár a gép jelenleg jobban hasonlít biciklihez, mint versenymotorhoz (ezt a világbajnokság 250 köbcentis kategóriájában induló Rizmayer Gábor mondta), Magda lát abban fantáziát, hogy fejlesztő pilótaként felhozza a csapatot.