Markko Märtin az idén igazolt a Peugeot-istállóhoz, és bár már a szerződés aláírásának pillanatában tudta, hogy a francia gyár az idény végén kivonul a raliból, kockáztatott. Mert úgy gondolta, hogy ennél a csapatnál van esélye a világbajnoki címre. Nos, egyelőre még barátkozik a 307 WRC-vel, de mind a hat futamon célba ért, háromszor dobogóra állt, és pillanatnyilag harmadik az összetettben. Ennél jobb már csak az lehetne, ha futamokat nyerne - de annak is eljön az ideje. Az észt pilótával a hét végi Ciprus-ralin beszélgettünk.
Markko Märtin eddig minden futamon pontot szerzett, és háromszor állt dobogón
Markko Märtin eddig minden futamon pontot szerzett, és háromszor állt dobogón
- Az önök országában is szerencsétlen nap a péntek tizenharmadika? Egyáltalán hisz az ilyesmiben? - Nem igazán, de ez a péntek tényleg nem volt túl szerencsés számunkra. Marcus Grönholm kiesett, az én autómnak pedig már az első szakaszon kitört az egyik kereke. Már akkor tudtam, hogy nem lesz könnyű dolgom, amikor a pályabejáráson megláttam a szakaszokat. De pontosan emiatt reménykedtem az első nap után, hogy fel tudok zárkózni, hiszen ez a verseny jóformán szerencsejáték, amelyben mindenki veszíthet.
- Szóval, fenébe a babonával? - Van, hogy egy kis hibából kiesés lesz, és előfordul, hogy nagyot hibázol, mégis folytatni tudod a versenyt. Ez pusztán szerencse kérdése, semmi köze a babonához. Néhány versenyzőtársammal ellentétben engem például a fekete macskák is hidegen hagynak.
- Azért csak tart valamitől!? - Bevallom, a kígyóktól félek. Nem mintha bármi rossz emlékem lenne velük kapcsolatban, egyszerűen undorodom tőlük.
- Az oroszlánokkal azonban egyre jobb barátságba kerül. Legalábbis azzal a piros oroszlánnal, ott a szervizplaccon. Tényleg, sikerült már tökéletesen összehangolódnia a Peugeot 307 WRC-vel? - Versenyről versenyre jobbak vagyunk együtt, minden egyes kilométeren tanulok valamit róla.
- A futamok többségén az utolsó napon már nem nagyon szokott változni a sorrend, ön azonban Cipruson a hajrában szerezte meg a harmadik helyet. Milyen taktikával állt oda a rajthoz vasárnap? - Tudtam, hogy keményen kell nyomnom a gázt, ha dobogóra akarok állni. Ugyanakkor nem volt szabad kockázatot vállalnom, hiszen a konstruktőrpontok már így is megvoltak, és a Peugeot számára fontos volt, hogy Marcus kieése ellenére tartani tudja a pozícióját a világbajnoki pontverseny élén. Szóval igyekeztem úgy autózni, hogy mindenki elégedett legyen.
- Úgy tűnik, sikerült, hiszen a Peugeot továbbra is vezet. - Kihoztuk a legjobbat a szituációból.