És akkor nézzük az esélyeket! Az idén eddig mindössze két pilótának sikerült futamot nyernie, méghozzá az előző két év világbajnokának. Sebastien Loeb három, Petter Solberg két diadalt aratott, és mivel ők ketten egyébként is hasonló teljesítményt nyújtottak, a világbajnoki pontversenyben pillanatnyilag a francia mindössze egy ponttal vezet a norvég előtt. Egyébként Cipruson is hasonlóan állnak: mind a ketten megnyerték már a világbajnokság programjában 2000 óta szereplő viadalt.
A fent említett két versenyzőn kívül a jelenleg is aktív pilóták közül ez a bravúr mindössze Marcus Grönholmnak sikerült. A kétszeres világbajnok finnek az idén eddig nem volt túl nagy szerencséje - legutóbb Szardínián rommá törte a Peugeot-t, ezért hiába vezetett a verseny elején, végül a harmadik helynek is örülnie kellett -, most azonban szeretné megtörni a "rossz" sorozatot. Nyerni akar, és ehhez hozzásegíthetik a Pirelli által a hét végén bemutatandó új abroncsok, amelyeket a hírek szerint éppen az efféle terepre találtak ki.
Jó hír a hazai szurkolóknak, hogy a viadalnak van egy magyar indulója is - pontosabban nem is egy, hanem másfél. Mert a Benik Balázs, Vinoczai Attila kettősön kívül ciprusi színekben ugyan, de ott lesz a rajtnál egy magyar navigátor, Széchenyi Zoltán is egy N-csoportos Subaru jobb oldali ülésében. Az ő esélyeikről egyelőre nem sokat tudni (a magyar navigátornak ez mindössze a harmadik versenye), és a tavalyelőtti magyar bajnok Benik sem akart esélylatolgatásba bocsátkozni. Az mindenesetre tény: aki ezen az autógyilkos viadalon célba ér, azzal már nagy baj nem lehet az eredmény szempontjából sem. A cél tehát a verseny befejezése, a többi pedig vasárnap délután kiderül…