"Nagyon aggódunk, mert az eddigi futamokon ugyan kiderült, hogy versenyképes az autónk, ám a gumik miatt rengeteg problémánk van. A Bridgestone az előző években kiválóan dolgozott, de az új szabályok nem fekszenek neki, és ez túl nagy hatással van a szereplésünkre. Nagyon remélem, hogy rövid időn belül sikerül javítani a guminkon" - mondta Montezemolo. A Ferrari elnökének szavai azért érdekesek, mert a tavalyi Brazil Nagydíjon kizárólag a Scuderia voksolt a Formula-1-es gumiszállítási monopólium ellen. Ha egy gyártó maradt volna, Montezemolo örülhetne, hogy az autók közötti különbség dönt - ám valószínűleg a Bridgestone eddigi eredményei, ígéretei és pénze miatt elutasította a másik kilenc csapat által elfogadott tervet.
A Bridgestone a kevés tesztelést hozza fel mentségére, a gumigyár ugyanis csak a többieknél így is jóval többet gyakorló Ferrarival tudja kipróbáltatni új abroncsait (a Jordan és a Minardi alig-alig tesztel), míg az ellenlábas Michelin hét gárda között oszthatja el a munkát.
Megoldás lehetne a GP2-es csapatokkal való teszteltetés, a Formula-3000 utódjánál ugyanis - méretben - az F1-ével egyező Bridgestone gumikat használnak, és még teljesítményben sem igen maradnak el a királykategóriától. Ebbe persze a Ferrari nemigen menne bele. Ha nem lesz javulás, a gumiszállító leváltása lehet a megoldás, ami a sportpolitikai kérdésekben minden bizonnyal közelebb hozná a Ferrarit a többi csapathoz.
A Formula-1-es berkekből származó hír, hogy júniusra várható a Sauber és a BMW közös bejelentése, amely állítólag nemcsak egyszerű motorszállítási szerződésről szólna, hanem a csapat felvásárlásáról is. Az FIA a BAR-t fenyegeti, a testület szerint az elmúlt hetek ügye rossz fényt vet az F1-re, ezért további versenyekről való eltiltást tervez.