Túlélőversennyé lett a Vredestein-rali, pedig nem volt hoszszabb, mint az idénynyitó egri viadal, és a pályák sem voltak nehezebbek. Ez azonban nem változtat a tényeken: Egerben alig voltak kiesők, míg a hét végén egymás után "hullottak el" a párosok.
Benik Balázsnak is voltak technikai problémái, de neki sikerült túltennie magát rajtuk – futamgyôzelem és összetettbeli vezetés lett a jutalma
Benik Balázsnak is voltak technikai problémái, de neki sikerült túltennie magát rajtuk – futamgyôzelem és összetettbeli vezetés lett a jutalma
Már az első napon megtizedelődött a mezőny, és a helyzet a záró napon csak tovább romlott. Az éllovas például rögtön a napi nyitó gyorsasági szakasz után kénytelen volt félreállni: az utolsó előtti kanyarig az égvilágon semmi gond sem volt ifjabb Tóth János és Bahor Bea autójával, akkor azonban mindenféle ijesztő fények gyulladtak ki a Peugeot műszerfalán, hallottak egy reccsenést, és rögtön tudták, hogy vége… A navigátor hölgy a fejét fogta, a hatszoros abszolút bajnok meg elkeseredetten konstatálta, hogy a váltó megadta magát. Aztán leadták a menetlevelet, Bea néhány könnycseppet is ejtett pályafutása első kiesése alkalmából, miközben Janika a szokásos rezzenéstelen arccal fogadta el, hogy ez vele is megtörténhet.
Az idénynyitón egy év kihagyás után diadalmaskodó ifjabb Tóth kiesése egyben azt is jelentette, hogy az addig is lőtávolon belül lévő Benik Balázs, Vinoczai Attila kettős átvette a vezető pozíciót. Az előnye pedig több volt mint megnyugtató. Azt nem lehet mondani, hogy a tavalyelőtti bajnok problémák nélkül lendült túl a viadalon, hiszen az első napi árokjárást követően a vége előtt nem sokkal a Ford-sofőrre is ráijesztett a kocsi. A váltóelektronikával voltak problémák, amelyeket szerencsére sikerült orvosolni. ,,Bizonyos szempontból szerencsénk volt, hiszen hullottak az ellenfelek, mi pedig versenyben maradtunk - mondta Benik. - Ez a hetedik miskolci futamom, de az első, amelyen nem voltam balszerencsés. Nagyon örülök neki, hogy megtört az átok, lehet, hogy ez az új navigátoromnak, Vinoczai Attilának köszönhető. Mostantól ő lesz a kabalám."
Benik mögött a második helyen Bútor Róbert érkezett, aki kezdi élvezni az autózást az Octavia WRC-vel - főleg, ha a törött kipufogó nem a tankra lövelli a lángokat, és nem kell tartani robbanástól, mint ahogyan ez az első napon történt. Bútor kesergett, szorongott, de nem adta fel, és meg is lett a jutalma 15 pont formájában.
Tagai Tamásnak sem a harmadik helyezéssel volt baja, hanem a saját teljesítményével. Egyáltalán nem volt elégedett, ráadásul a két nap során hat defektet kapott - az utolsó szervizparkba is felnin érkezett. Nem taktikázott, ment, ahogyan tudott, és a végén a csapatnak is köszönte a jó eredményt, hiszen itt sokat számított a technikai háttér.
Az abszolút negyedik pozíciót Hideg Krisztián kaparintotta meg (róla és a hatodik Szabó Gergőről kishírekben olvashatnak), mögötte a rutinos róka, Vizin László végzett. Utóbbi próbált vigyázni a kocsira, de azért arra is ügyelt, hogy élvezze a versenyzést. Vele ellentétben Michna Ottó felemás érzésekkel távozott a borsodi megyeszékhelyről: az egyik szeme nevetett a remek részeredményeknek köszönhetően, a másik sírt, mert a kormányszervó meghibásodása miatt képtelen volt befejezni a versenyt.
Szavazás
Összefoglalásként azért mindenképp el kell mondanunk, hogy Benik Balázs számára stratégiai szempontból rendkívül fontos volt ez a győzelem, hiszen a két legfőbb riválisa, Turi Tamás és ifjabb Tóth is nulla ponttal zárt, ő pedig ennek következtében tetemes előnyt gyűjtött velük szemben. Persze korai még számolgatni.
12. Vredestein Miskolc-rali, az Agip ob 2. futama Abszolút végeredmény: 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:06:39.9, 2. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Skoda Octavia WRC) 58.0 másodperc hátrány, 3. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:19.2 perc h., 4. Hideg, Szenner (Hideg Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:51.2 p h., 5. Vizin, Táborszki (Bajai AVSE, Ford Focus WRC) 2:39.8 p h., 6. Szabó G., Benics (Budaörs Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:29.8 p h.
Az Agip ob állása 2 futam után. Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila 35 pont, 2. ifjabb Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 20, 3. Bútor, Tóth V. 19, 4. Turi, Kerék (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) és Tagai T., Tagai R. 12-12, 6. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC), Vizin, Táborszki és Hideg, Szenner 10-10