Az idénynyitó egri viadal sem volt piskóta, de a hét végi Vredestein Miskolc-ralin még nagyobb csata várható. Bővült ugyanis az élmezőny: a borsodi megméretésen már 11 World Rally Car áll rajthoz. Persze, csak akkor, ha nem jön közbe semmiféle technikai probléma.
A hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János egy év kihagyás után gyôzelemmel tért vissza, és most ismét gyarapítani szeretné trófeái számát (Fotó: Mirkó István)
A hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János egy év kihagyás után gyôzelemmel tért vissza, és most ismét gyarapítani szeretné trófeái számát (Fotó: Mirkó István)
Három olyan pilóta van, aki legutóbb különböző okok miatt nem tudta bizonyítani a gyorsaságát. Tagai Tamás a néhány hónappal ezelőtti gerincműtéte miatt hagyta ki a viadalt - az orvosok akkor még nem javasolták neki az efféle terhelést. Más kérdés, hogy most sem kifejezetten a ralizást írták föl receptre, de Tagai úgy gondolja, egynél több futamot nem hagyhat ki, mert akkor óriási hátrányba kerül. Márpedig ő nemcsak futamot szeretne nyerni az idén, hanem lehetőség szerint a dobogóra állni az év végi díjkiosztón.
Michna Ottónak egy motorhiba tett keresztbe - a rendkívül megbízhatónak titulált Octavia WRC pont a legrosszabb pillanatban mondta be az unalmast, akkor, amikor már nem volt idő a probléma orvosolására. Pedig a pilóta nagyon várta már, hogy bemutatkozzon a versenygéppel, amely pályafutása eddigi legkomolyabbja. A bemutatkozást (amely pilóta és autó részéről afféle ismerkedésnek is felfogható) azonban néhány héttel muszáj volt elhalasztani, és csak most hét végén kerülhet rá sor.
A korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc két sikeres nemzetközi viadal után végre itthon is meg akarta mutatni magát, s hogy ez nem jött össze, annak oka egy elektronikai probléma volt. A Hyundai Accent nem engedelmeskedett a pilótájának, aki így a startvonalig sem jutott el. Érthető tehát a pécsi pilóta elszántsága, akinek önbizalma is a régi: győzni szeretne a borsodi pályákon.
Szavazás
Nos, az előzmények ismeretében biztosan nem lesz könnyű dolga. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy az egri összecsapáson három szakasszal a vége előtt még egálban volt az egy év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth János és a bajnoki címvédő Turi Tamás. Végül úgy győzött simán "Janika", hogy Turinak tönkrement a kormányszervója. Ha még ez sem lenne elég, akkor tegyük hozzá, hogy a gyorsasági szakaszokon tizedmásodpercek döntöttek a pilóták között, pedig a rutinosabb rajongók még emlékeznek a néhány évvel ezelőtti szabályokra, amelyek szerint még nem mértek tizedeket a raliban. Ja, és akkor nem ejtettünk még szót a tavalyelőtti bajnok Benik Balázsról, aki az utóbbi évek legkiegyensúlyozottabb teljesítményét nyújtva is csak az utolsó pillanatban tudta átvenni a második helyet Egerben. A Ford-pilótával kapcsolatos hír egyébként, hogy most már biztosan az egész idényt Vinoczai Attila navigálásával teljesíti.
S hogy kik szólhatnak még bele a dobogós helyekért folyó csatába? Herczig Norbert (ha tökéletesen sikerül kiismernie az egyelőre még kissé idegen Focus WRC-t), Spitzmüller Csaba (aki új beállításokat kért az olaszoktól a Corollához), Bútor Róbert (akinek csapata megoldotta a Skodával kapcsolatos legutóbbi problémákat), valamint Aschenbrenner György (bár ő egy A8-as Mitsubishit hajt, az utóbbi idők tapasztalata alapján bármikor képes lehet a meglepetésre).
És akkor a pályákról. A viadal ma a hagyományos salakpályás prológgal kezdődik, amelyen a megszokott párosverseny zajlik majd, igaz, nem négy, hanem csak három körön keresztül. Ennek eredménye nem számít bele a végeredménybe, viszont presztízsokokból mindig is nagy jelentőséget tulajdonítottak neki a pilóták, mivel a lelátók minden évben dugig megtelnek.
Pénteken hat, szombaton hét gyorsasági szakaszt teljesítenek a pilóták (az idénynyitóhoz hasonlóan erre a viadalra is rengetegen - szám szerint 128 páros - neveztek), az össztáv 695 kilométer, ebből 130.61 km a gyorsasági szakaszok hossza.
A nyolcfutamos Agip rali ob állása 1 verseny után Abszolút sorrend: 1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 20 pont, 2. Benik, Vinoczai (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 15, 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 12, 4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 10, 5. Aschenbrenner, Zagyva (V-Max Asi Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 8, 6. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 6