Móczár Péter meglepő bejelentéssel állt elő: nyolc év kihagyás után visszatér a versenypályára. Az örökös magyar gyorsasági autós bajnok 1973-ban egy Ladával kezdte a pályafutását (a kocsira egyébként rockegyüttesek gitárosaként kereste meg a pénzt), és nyolc évvel ezelőtt döntött úgy, hogy befejezi a pályafutását.
Móczár Péter elôször szeretne visszatérni a régi kerékvágásba, aztán jöhetnek a dobogós helyezések
Móczár Péter elôször szeretne visszatérni a régi kerékvágásba, aztán jöhetnek a dobogós helyezések
Úgy gondolta, a csúcson kell abbahagyni, és ő valóban a csúcson volt akkoriban. Legyőzte a feltörekvő fiatal tehetségeket. S hogy miért döntött most a visszatérés mellett? Azért mert 53 évesen is érez magában elég motivációt. - Miért pont most? - Nem tudom. Talán azért, mert bizonyítani akarok a kisfiamnak. Patrik most egyéves, és azt szeretném, ha büszke lenne rám. No meg persze a barátok is biztattak, és a támogatók is az első szóra mögém álltak. Annak idején úgy éreztem, a csúcson kell abbahagyni, majd évekig fájdítottam a szívemet a versenyeken, és végül úgy döntöttem, nem szenvedek tovább, inkább visszatérek.
- Korábban még sohasem autózott Porschéval, most mégis egy ilyen gép mellett döntött. Miért? - Éppen ezért, az újdonság varázsa miatt. Eddig mindössze húsz kört tettem meg a GT3-as Porschéval a Hungaroringen, de az rögtön kiderült számomra, hogy farnehézsége miatt sokkal nehezebben vezethető, mint egy Mercedes, vagy akár egy BMW. Sok rutin kell ahhoz, hogy az ember tudjon kezelni egy ilyen 420 lóerős gépet, amely alig több mint négy másodperc alatt gyorsul száz kilométer per órás sebességre.
- Ki szervizeli az autót? - Bódis Kálmán műhelyében épült, ő is készíti fel a versenyekre, mert ez így lényegesen olcsóbb, mintha külföldről hoztuk volna. Bízom benne, hogy futamról futamra gyorsabb leszek vele. - Ifjabb Tóth János egy év kihagyás után tért vissza a raliba, és azt mondja, bizony hátrányt jelent számára a pályán az egyéves kényszerszünet. Ön hogy van ezzel? - Ugyanígy érzek, csak ezt még szorozza meg nyolccal. Amikor első alkalommal ültem az autóban, kis túlzással azt sem tudtam, merre van az előre, mivel a legutóbbi versenyem óta átépítették a Hungaroringet. Az első viadalokon az lesz a legfontosabb számomra, hogy ne törjem össze a kocsit, aztán majd meglátjuk.
- Milyen eredménnyel lenne elégedett? - Mindenki nyerni szeretne, de én ennyi kihagyás után azzal is elégedett lennék, ha dobogóra állhatnék. Nálunk ugyanis nincs teszt, az ember a versenyhétvégéken készül a következő viadalra. A hazai gyorsasági autósportban szerintem mindenki ezzel a problémával küzd. Én örülök, ha az év végére tegező viszonyba kerülök a kocsimmal, de azért azt megígérhetem, hogy sietni fogok. A gyorsasági autós országos bajnokság a hét végén rajtol a Hungaroringen - az edzések 8 órakor, a versenyfutamok 12.15 órakor kezdődnek.