Kínában a 800 éves Diayoutai vendégházban bemutatták az 1.3 millárd lakosú ország első nemzetközi versenyistállóját. Akárcsak a többi, eddig bemutatkozó országban, a következő olimpiának otthont adó Kínában is magas állami vezetők, jelentős üzletemberek és helyi sztárok vettek részt a hivatalos leleplezésen.
Íme, két büszke tulaj: a focipályán még egyfelé húzó Ronaldo (balra) a brazil, míg Figo a portugál autót menedzseli majd – s talán akad jelentkezô, és nekünk sem csak egy játékot jelent, vajon hogy nézne ki a magyar versenyautó…
Íme, két büszke tulaj: a focipályán még egyfelé húzó Ronaldo (balra) a brazil, míg Figo a portugál autót menedzseli majd – s talán akad jelentkezô, és nekünk sem csak egy játékot jelent, vajon hogy nézne ki a magyar versenyautó…
Az autósport első igazi világbajnoksága, amelyet a dubai Maktum sejk hozott létre, szeptemberben indul útjára. A cél, hogy azonos képességű autók egy-egy nemzetet, annak vezető cégeit képviselve, természetesen a saját pilótájukkal a volánnál egymásnak feszülnek, és eldöntik, melyikük a leggyorsabb. Ezt a Formula-1 holt idényében teszik (igaz, az első futamot még a száguldó cirkusz hajrájában tartják), meglátogatják a föld összes kontinensét.
Csapatok is a világ minden tájáról gyülekeznek, ez teszi az egészet valóban érdekessé. Az autókban, amelyekből minden ország csak egyet indíthat el versenyenként, 520 lóerős, nyolchengeres Zytek-motorok dübörögnek majd. Maktum sejk már leadta rendelését 58 motorra, valamint a Lola kasztnigyárnak 50 autóra. Utóbbi az autósport történetének legnagyobb üzletét jelenti.
Százmillió dollárba kerül egy idény A csapatok költségvetéséről nemigen adtak ki hivatalos információt, egyedül az indiaiak közölték, hogy istállójuk éves költségvetése százmillió dollár (19 milliárd forint) lesz. Ezt persze általában nem a csapat tulajdonosa állja, az ország nagy vállalatai - amelyek logói, akárcsak az F1-ben, feltűnnek a kocsikon - illetve a kormányok is beszállnak az anyagiak megteremtésébe.
Az eddig nevező országok és a csapatok tulajdonosai Ausztrália: Alan Jones - 1980 Formula-1-es világbajnoka Brazília: Ronaldo - 1994 és 2002 labdarúgó-világbajnoka Dél-Afrika: Tokyo Sexwale - egykori szabadságharcos, ma jelentős üzletember Hollandia: Jan Lammers - a 70-es, 80-as és 90-es években is indult F1-es futamokon India: Alok Gupta - a Sahara Computers számítástechnikai vállalat igazgatója Kanada Jay Laski - a Regent Mercantile Bancorp pénzügyi tanácsadó elnöke Malajzia: Alex Yoong - az ország eddigi egyetlen Formula-1-es pilótája Nagy-Britannia: john Surtees - 1964 F1-es világbajnoka Portugália: Luis Figo - a Real Madrid válogatott labdarúgója Új-Zéland Colin Giltrap - az ország legnagyobb autókereskedője
További országok (tulajdonosok): Dél-Korea (Maximus Wie), Kína (Liu Ju), Libanon (Tamim Auchi), Mexikó (Juan Cortina), Pakisztán (Arif Huszain), Törökország (Valkan Ertas)