Alexander Wurz végre megmutathatta magát

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.04.01. 22:32
Címkék
Wurz tegnap először ülhetett be a néhány nap alatt rászabott McLaren-Mercedesbe, és már elsőre lenyűgözött mindenkit: a második szabadedzésen több mint 1.2 másodpercet vert a vb-éllovas Fernando Alonsóra, és nem akadt nála gyorsabb pilóta Szahírban!
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)
Alexander Wurz pénteken vezette elôször a McLaren MP4-20-asát, és az eredmények szerint hamar megbarátkozott a négykerekûvel (Fotó: Imago)

"Nem vagyok olyan típus, aki könnyen megadja magát. Az álmaimról csak akkor mondok le, ha az utolsó szöget is beverték a koporsómba" - ezek a szavak Alex Wurztól származnak. A McLaren osztrák tesztpilótája akkor mondta ezt az F1 Racing magazinnak, amikor kiderült, hogy túl magas a csapat új gépéhez, és ezért Pedro de la Rosa tesztelheti a McLaren-Mercedest a nagydíjak pénteki szabadedzésein (Adrian Newey főtervező azt hitte, hogy a 186 centis Wurz a Red Bullnál fog versenyezni, ezért a többiekhez igazította az MP4-20-ast, amelyben legfeljebb 170 centis emberek férnek el kényelmesen). Csakhogy az interjú óta megsérült Juan Pablo Montoya, és De la Rosa - mint a csapat harmadik számú pilótája - már versenyezni készül az "ezüst nyíllal".
Wurznak tegnap már elsőre sikerült lenyűgöznie mindenkit: a második szabadedzésen több mint 1.2 másodpercet vert a vb-éllovas Fernando Alonsóra, és nem akadt nála gyorsabb pilóta Szahírban! Persze De la Rosánál, Kimi Räikkönennél és a többieknél is azért volt sokkal gyorsabb, mert neki nem kellett tartalékolnia, hiszen ezzel véget is ért bahreini programja. (Montoyáról egyébként azt írta egy német bulvárlap, hogy nem teniszezés közben sérült meg a válla, hanem motorbalesetben, de ezt cáfolták a wokingiak.)
Wurz és a McLaren mellett természetesen a Ferrari új autója volt a figyelem középpontjában Bahreinben. Bár az időeredmények a motorok és a gumik kímélése miatt nem mérvadók, Michael Schumacher jó jelnek látja a negyedik helyét. "Nagyon jó a kocsi, még apró gondjaim sem voltak vele. Úgy érzem, nem szorulunk többé a rajtrács második felébe, és aggodalom nélkül beszélhetünk a pontszerzésről" - fogalmazott Schumacher. Csapattársa, Rubens Barrichello csak délelőtt hajtott ki a pályára, az akkor megtett öt köre közül a leggyorsabb az összetettbeli 12. helyre volt elég. Délután váltóhiba miatt a boxban maradt, de a csapat nem pánikolt, legfeljebb a kevés megtett kör miatt volt bosszús.
A mezőny hátsó traktusaiban meglepő volt a Jordan-Toyoták és a Minardi-Cosworthok teljesítménye, a két kiscsapat alig maradt el a Red Bull és a Sauber autóitól. A sárga gépekből kettő még meg is előzte Jacques Villeneuve-öt, akinek továbbra sem megy a Sauber-Petronasszal. A 200. F1-es futamára készülő svájci kiscsapat autói az idei szokás szerint a leglassúbbak voltak a michelinesek közül.

Szavazás

Bahreini Nagydíj: ki lesz a győztes?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik