Spitzmüller is továbblépett

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.03.29. 22:27
Címkék
Rég nyerte meg valaki akkora fölénnyel az N-csoport küzdelmeit, mint tavaly Spitzmüller Csaba. A címvédő a hétből hat futamon állt rajthoz (egyet sérülés miatt hagyott ki), és mind a hatot megnyerve elhódította sorozatban a második koronáját. Ezután szinte természetes, hogy tovább akart lépni: az idén egy Toyota Corolla WRC volánja mögött láthatjuk a bajnoki futamokon.
- A két bajnoki cím után törvényszerű volt, hogy kategóriát vált?
- Ha nem lett volna más lehetőség, az N-csoportban maradtam volna, hiszen egy ralipilóta számára mindennél fontosabb, hogy versenyezni tudjon, de azért jobban örülök annak, hogy tovább tudtunk lépni. A tavalyi eredményeken már amúgy sem sokat lehetett volna javítani. Úgy döntöttünk: nagy csapattal, remek autóval szeretnénk folytatni.

- Rögtön a Grifonéra gondoltak, amely már korábban is hozott autót Magyarországra?
- Bár kézenfekvőnek tűnő megoldás, először nem az olaszokra gondoltunk, hanem egy cseh Focus WRC-t szerettünk volna kibérelni. Aztán nem sokkal a hét végi Eger-rali nevezési határideje előtt visszaléptek a csehek, úgyhogy kénytelenek voltunk "vészprogramra" kapcsolni. Igazi nagy csapatot akartunk, amelyik nem mondja vissza a megállapodást az utolsó pillanatban - így esett a választás a Grifonéra.

Spitzmüller új kihívást keresett
Spitzmüller új kihívást keresett
Spitzmüller új kihívást keresett
- És a Corollára?
- Eredetileg egy Peugeot 206 WRC-t szerettünk volna, de az olaszok lebeszéltek róla. Azt mondták, ismerik a magyar viszonyokat, és azokhoz, valamint egy elsőidényes WRC-pilóta igényeihez jobban illik a Corolla. Egy napba telt, mire meggyőztek, de a szerződésünkben még így is az szerepel, ha év közben úgy gondoljuk, idehozzák nekünk a Peugeot-t.

- Hogy tetszik önnek a versenygép?
- A múlt hét végén teszteltük Olaszországban, és az a véleményem róla, hogy kiváló játékszer. Kellemes érzés egy ilyen erős autóval menni, amely erősebb mint az N-esek, jobban fekszik az úton, gyorsabban fordul. Persze, még jó néhány kilométernek el kell telnie ahhoz, hogy tökéletesen megszokjuk egymást. Három-négy versenyre gondoltam, de jó lenne, ha már hamarabb is dobogóra állhatnánk vele, mert minden egyes pontra nagy szükségünk van.

- Milyen célokkal vág neki az idénynek?
- Minden sportoló nyerni szeretne, így én is. Ám úgy gondolom, az év elején erre nincs reális esély - már akkor is boldog lennék, ha az első versenyeken felférnénk a dobogóra. Hosszú idény lesz, amelyben csak az lehet sikeres, aki kiegyensúlyozottan versenyez.

- Nemcsak az autója lesz új az idén, hanem a navigátora is.
- Pontosabban régi-új. Kazár Mikivel öt évvel ezelőtt már versenyeztünk együtt, úgyhogy már a teszt első kilométerén tökéletes volt az összhang közöttünk. Nem is baj, hiszen ez csapatmunka. A jó szerepléshez jó navigátor és jó autó szükséges.

- Valamint jó pilóta.
- Na igen…

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik