Rubens Barrichello kipróbálta a Ferrari új F2005-ösét, és úgy gondolja, hogy ezzel a géppel sokkal több esélye lenne a csapatnak arra, hogy felvegye a versenyt a többi istállóval, legfőképpen az első két viadalon diadalmaskodó Renault-val.
Barrichellónak tetszik az új Ferrari
Barrichellónak tetszik az új Ferrari
"Mindig nagyon érdekes az első út egy autóval, főleg, ha az egy Ferrari. Számomra mindig az első benyomás a legfontosabb, és elárulom, hogy roppant kellemes volt az F2005-ös volánja mögött. Egyértelműen gyorsabb autó, mint az F2004M, minden téren óriási előrelépést jelent. Igaz, az edzés vége felé valami nem stimmelt a motorral, ezért azonnal leállítottam az autót" - fogalmazott Barrichello.
Az Ausztráliában a második helyet megszerző, ám a Malajziai GP-t az autó irányíthatatlansága miatt feladó brazil kedden 95 kört tett meg Mugellóban, ahol 1:21.345 perces időeredményt ért el. Az F2004-essel tavaly februárban Barrichello 1:18.704-es kört futott, igaz, nem az első napon. Szerdán a vb-címvédő Michael Schumacher is beült az új gépbe, és ő is kipróbálta. Mindenesetre Barrichello motorhibája miatt óriási fejfájást okozhat a csapat vezetőinek az a döntés, hogy előre hozzák-e Bahreinre az autó bemutatkozását. Ross Brawn technikai igazgató korábban elmondta, hogy ha csak a teljesítményen múlna az autó bevetése, azonnal rajthoz állítanák, de a megbízhatósággal még gondok vannak. "Az autó hűtését egyelőre nem sikerült megfelelően megoldanunk, az elektronikai irányító egység gyakran túlmelegszik. Általában két hónapunk van arra, hogy felkészítsünk egy autót, de ez most a felére csökkent" - mondta Brawn, alátámasztva Flavio Briatore Renault-csapatvezető kijelentését, hogy a tervezettnél korábbi debütálás nagyobb rizikóval jár.
Jean Todt csapatfőnök közben a többi gárdának válaszolt a tesztelések ügyében. A vetélytársak többször is felszólították a Scuderiát, hogy hagyja abba intenzív tesztelési programját, mert mindenki más megállapodott arról, hogy az idény során legfeljebb harminc napot szán tesztelésre. "Mindenki próbál spórolni, de ha minket sem hallgatnak meg, mi sem tartjuk magunkat a többiek megállapodásához. Szükségünk van a tesztelésre, mert csak ennek segítségével válhatunk újra versenyképessé" - mondta Todt.