Ahogy kezdődött, úgy folytatódik a Renault számára a Formula-1-es idény: Giancarlo Fisichella ausztráliai pole pozíciója és győzelme után Sepangban Fernando Alonso szerezte meg az ideiglenes rajtelsőséget, Fisichella pedig a harmadik helyről várja a vasárnapi folytatást. A francia istálló főbb vetélytársai közül a McLaren - úgymond -lőtávolban van, a Ferrari viszont eddig jócskán elmarad a várakozástól.
Fernando Alonso közel került hozzá, hogy 2003 után ismét az elsô rajtkockából induljon Malajziában
Fernando Alonso közel került hozzá, hogy 2003 után ismét az elsô rajtkockából induljon Malajziában
Michael Schumacher negyedikként hajtott ki a pályára az időmérő első felében, de már akkor látszott, hogy ez nem az ő napja lesz. Nick Heidfeld ugyanis hat tizedet vert rá, és a továbbiakban is tízen jobbnak bizonyultak nála. A Ferrari utolsó esélye Rubens Barrichello volt, de a brazil még a csapattársától is elmaradt, és végül a 14. lett.
Ha ez így megy tovább, nem kérdés, hogy a Scuderia a következő, bahreini viadalon beveti új gépét, az F2005-öst, amelyről eddig csupa jót mondott a tesztpilóta, Luca Badoer és Ross Brawn technikai igazgató. "Körönként fél vagy akár egy másodpercet nyerünk az új kocsival. Nagyrészt a Malajziai GP eredményétől függ, hogy mikor vetjük be" - mondta Brawn, bár azt nem említette, hogy Fioranóban (ahol egy kör egy perc) vagy Sepangban (ahol másfél) gyorsabb ennyivel az F2005-ös. "Remélem, már Bahreinben csatába küldik új gépüket, amelyet a Spanyol Nagydíjra terveztek. A korai debütálás ugyanis a kapkodás jele" - jegyezte meg Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke. Az olasz és csapata tisztában van vele, hogy a szombati edzések eredményei még nem jelentenek semmit, hiszen minden a versenyen dől el. A Renault-nál pedig talán mindenkinél jobban tudják, hogy a futamot az utolsó kanyarig nem lehet félvállról venni, hiszen a tavalyi Francia Nagydíjon Jarno Trulli az utolsó kanyarban veszítette el harmadik helyezését, és emiatt kellett az idei idénynyitóig várni arra, hogy a csapat legújabb korszakában két pilótája is a dobogóra álljon. Trulli már a Toyota versenyzője, de új csapata legalább olyan gyorsan fejlődik, mint a tavalyi, ezt mutatja, hogy az olasz - Fisichellát megelőzve - a második tudott lenni az első időmérőn. Ralf Schumacher ötödik helye óriási lökést adhat a csapatnak, amely így a második legjobb volt szombaton. A versenyen Mike Gascoyne technikai igazgató győzelmet vár a pilótáitól, ám Trulli ausztráliai teljesítménye - a futam második felében nagyon lelassult a gyorsan kopó gumijai miatt - alapján erre nincs sok esély.
A Renault inkább a McLarent figyeli és viszont, a wokingiaktól ugyanis Kimi Räikkönen a negyedik, Juan Pablo Montoya pedig a hetedik lett, azaz az élbolyban még bármi lehetséges. És a Ferrarit sem szabad leírni.