Nick Heidfeld (jobbra) hosszú hetek óta versengett a brazil Antonio Pizzoniával a fennmaradó Williams-pilótaülésért, s a jelek szerint a múltja és a teszteredményei meggyőzték Frank Williams csapatfőnököt, illetve a grove-iak többi döntéshozóját. A "Quick Nicknek" becézett versenyző számára óriási esélyt jelent az új állása, hiszen korábban még soha nem ülhetett olyan autóban, amelyikkel futamokat lehet nyerni (a McLaren-Mercedesnél csak tesztpilótaként számoltak vele a 90-es évek végén).
"Mindig is az volt a célom, hogy egyszer világbajnoki címet szerezzek, de hogy ez mikor történhet meg, azt majd meglátjuk" - hangzott Heidfeld "programbeszéde", míg Antonio Pizzoniát megrázta, hogy nem őt választották Mark Webber csapattársául.
"Persze, hogy meglehetősen csalódott vagyok, de még fiatalnak érzem magam, így a jövő még mindig előttem áll. Mindent megteszek majd azért, hogy amiben tudom, segítsem a csapat eredményes szereplését a világ- bajnoki sorozatban" - mondta a brazil sportember, aki tesztpiló- taként dolgozik tovább az istállónál.
"Nagyon szoros volt a verseny, mindkét fiú nagyot alakított - kommentálta a döntést Sam Michael technikai igazgató, míg Mario Theissen, a BWM motorsport-igazgatója így világított rá a lényegre: "Ez nem csupán egy afféle szétlövés volt a két versenyző között, ugyanis közben mindketten remekül dolgoztak, és a végső döntés valóban olyan nehéz volt, mint amilyennek tűnt."
Megkérdezték Mark Webbert is, mit szól az új csapattárshoz, s az ausztrál a következőket válaszolta: "Elég kemény volt a csata kettejük között, és örülök, hogy Nick lesz a másik pilóta. Nekem vele ellentétben még nem volt dobogós helyezésem a Formula-1-ben, és arra számítok, hogy együtt sikerül előbbre lendíteni a csapat szekerét."
A 28 életévében járó Nick Heidfeld 2000-ben lépett be a Formula—1-be a Prost csapat versenyzőjeként, majd egy év után a Sauberhez igazolt, ahol három szezont húzott le, tavaly pedig a Jordan pilótája volt. Mostanáig 85 Nagydíjon indult, 28 pontot szerzett, s az eddigi legjobb eredménye a 2001-es Brazil GP-n elért harmadik helyezés.
A Williams-BMW Valenciában bemutatta a 2005-re épített új autóját is, amely rögtön megtette első kilométereit a Circuit de la Comunitat Ricardo Tormo versenypályán. A járművet a BMW P84/5 jelzésű motorja hajtja majd.
A Formula-1-es csapatok közül most már csak a Midland által felvásárolt Jordan két, valamint a Minardi és a Red Bull csapat egy-egy versenyzője nem ismert. A szezon március 6-án kezdődik az Ausztrál Nagydíjjal.
CSAPATOK, PILÓTÁK 2005-BEN |
Ferrari | Michael Schumacher (német) | Rubens Barrichello (brazil) |
BAR-Honda | Jenson Button (angol) | Szato Takuma (japán) |
Renault | Fernando Alonso (spanyol) | Giancarlo Fisichella (olasz) |
Williams-BMW | Mark Webber (ausztrál) | Nick Heidfeld (német) |
McLaren-Mercedes | Kimi Räikkönen (finn) | Juan Pablo Montoya (kolumbiai) |
Sauber-Petronas | Jacques Villeneuve (kanadai) | Felipe Massa (brazil) |
Red Bull Racing | David Coulthard (skót) | még nem ismert |
Toyota | Ralf Schumacher (német) | Jarno Trulli (olasz) |
Midland-Jordan | még nem ismert | még nem ismert |
Minardi | Christijan Albers (holland) | még nem ismert |