A Williams-istálló hétfőn az FW27-es négykerekűjének bemutatóján bejelentette, hogy a német Nick Heidfeldet szerződteti Mark Webber mellé második számú pilótának.
A Prost, a Sauber és a Jordan egykori pilótája Antonio Pizzoniával szemben nyerte meg a nyolcas rajtszámú Williams-BMW-ért folytatott csatát. A grove-i istálló így igazán komoly társat állíthat ki Webber mellett, ráadásul Heidfeld tapasztaltabb is új partnerénél. A német két évvel korábban mutatkozott be a Formula-1-ben, és Webberrel ellentétben már dobogón is állhatott. Igazán erős csapatban azonban eddig nem kapott lehetőséget, ez lesz az első kedvező alkalma futamgyőzelmekre. Azzal pedig, hogy Ralf Schumacher helyét vette át, lehetősége van arra, hogy Michael Schumacher után a második számú német pilóta legyen a száguldó cirkuszban - persze, ehhez még a feltörekvő Toyotához szerződő Ralfnak is lesz egy-két szava!
Heidfeld (az autóban) és Webber Valenciában folytatja a felkészülést
"Ez óriási, mindig is arra törekedtem, hogy megnyerjem a világbajnoki címet. Ez most elérhetővé vált, legfőképpen rajtam múlik, mikor használom ki a lehetőséget" - fogalmazott a BMW lobbijának bizalmát élvező, egyébként villámgyors Heidfeld. "Óriási csata volt a pozícióért, örülök, hogy Nick került ki győztesként belőle. Tapasztalt pilóta, már dobogón is állt, biztos vagyok benne, hogy eredményes párost alkotunk majd" - mondta Webber. Az ausztrál nincs túl jó viszonyban Pizzoniával, akivel 2003-ban együtt versenyzett a Jaguarnál, az utóbbi hetekben pedig kisebb nyilatkozatháborúba keveredett vele. Ami az autót illeti: a tavalyi idény utolsó versenyét megnyerő FW26-os utódjától azt várja a csapatvezetőség, hogy versenyben legyen a világbajnoki címért. "Újra a győztesek közé akarunk tartozni. Nem szabad elkövetnünk azokat a hibákat, amelyek miatt tavaly visszacsúsztunk a középmezőnybe" - mondta Sir Frank. A motorról Mario Theissen, a BMW sportigazgatója elárulta, hogy nem az eredetileg tervezett P85-öst teszik az autóba, az ugyanis, bár roppant erős, nem elég megbízható. A két versenyre alkalmas motor a tavalyira hasonlít inkább, az elnevezése pedig P84/5 lesz.