Kis Sándor a két évvel ezelôtti, gyári Nissant teszteli Dél-Afrikában (Fotó: DPPI)
Kis Sándor a két évvel ezelôtti, gyári Nissant teszteli Dél-Afrikában (Fotó: DPPI)
Nyilvánosságra hozták a soron következő Dakar-rali pontos útvonalát. Azt már korábban is lehetett tudni, hogy mely országokon száguld keresztül a sivatagi show mezőnye januárban, szerdától azonban a szakaszok is nyilvánosak, az interneten bárki megnézheti, hogy milyen útvonalon halad (Spanyolország, Marokkó, Mauritánia, Mali és Szenegál érintésével) a magyarokkal megtűzdelt társulat. Az össztáv 8956 km, ebből a szelektív (vagyis a mért) szakaszok hossza: 5431. Elvileg egy nappal és ezer kilométerrel rövidebb a Dakar, mint az idén januárban volt, viszont azt jóformán kiteszi az összekötő szakasz, amelyet Franciaországban tettek meg a versenyzők. A viadal tehát könnyebb nem lett, sőt… Az embert próbáló távot teljesítő három magyar pilótát a nehézségekről faggattuk. Szalay Balázs (Opel Frontera): - Minden Dakar nagyon nehéz, de persze az aktuális a legnehezebb. Ha a klasszikus útvonalat jelölik ki, szinte nem is számít, hogy mely városokat érinti a mezőny, mindenképp nagy csatára kell számítani. Végignéztem az útleírást és mindent összevetve jártam már ezeken a helyeken. Palik László (Nissan Pick-Up): - Reggel hattól már másra sem tudtam gondolni, csak arra, hogy hamarosan felteszik az internetre az útvonalat. A pályaleírás alapján a tavalyinál intenzívebb versenyre számíthatunk, amelynek a navigációs része különösen nehéz lesz. Minimalizálják a GPS-pontokat, és ez megnehezíti a navigátorok dolgát. Ezenkívül, érdekesség, hogy a klasszikus Atlaszon keresztül vezető marokkói szakaszok helyett most Nyugat felé, déli irányban megyünk. Kis Sándor (Nissan Pick-Up): - Az útvonallal nem volt sok időm foglalkozni, mert a dél-afrikai székhelyű Nissan-csapat tesztlehetőséget kínált nekem. Indulok az itteni utolsó bajnokin, azzal a Nissannal, amellyel Sinozuka nagyot esett két évvel ezelőtt. Pár kilométert már teszteltem, és mondhatom: fantasztikus! Remélem, egyszer ilyen technikai háttérrel állhatok rajthoz a Dakaron.